וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנית הכרמל פרשה מהשותפות עם ישראמקו לקידוחי גז ימיים

עמירם כהן

6.4.2003 / 11:05

החברה הודיעה בסוף השבוע שעבר לשותפים בהחזקת "מד אשדוד" לקידוחים ולהפקת נפט וגז כי אין בכוונתה להשתתף בהשקעה בקידוח האימות "ניר 2"



גרנית הכרמל השקעות הודיעה בסוף השבוע שעבר לשותפים בהחזקת "מד אשדוד" לקידוחים ולהפקת נפט וגז כי אין בכוונתה להשתתף בהשקעה בקידוח האימות "ניר 2". חברת ישראמקו מתכננת לקדוח את קידוח "ניר 2" במאגר הגז "ניר", כ-17 ק"מ מערבית לאשדוד.



במאגר ניר שנקדח במד אשדוד ב-2000 נמצאה כמות מסחרית של גז טבעי, אך נחוץ קידוח אימות נוסף כדי לקבוע את כמויות הגז הניתנות להפקה מהמאגר ואת קצב ההפקה ממנו. קידוח האימות נועד לשמש גם קידוח פיתוח לשדה הגז, אם יחליטו השותפים להפיק ממנו גז. ההשקעה בקידוח האימות עשויה להסתכם ב-10 מיליון דולר, וחלקה של גרנית בהשקעה מסתכם ב-3.5 מיליון דולר.



על פי התקנון המקובל בין השותפים בקידוחי גז ונפט, יש לתת לשותף המבקש לפרוש מהשותפות 30 יום לחזור בו ("סול ריסק"). לאחר מועד זה יחולקו זכויותיו בקידוח בין השותפים האחרים.



השותפים בחזקת מד אשדוד בה התגלה מאגר הגז ניר הם: ישראמקו 28%, גרנית 35%, דלק קידוחים 22%, חברת MEE (כלל תעשיות , המפעלים הפטרוכימיים ודור כימיקלים ) 13.3% ודורגז 1.6%. דלק קידוחים, ישראמקו ודורגז הודיעו כי ישתתפו בהשקעה בקידוח, וככל הידוע גם MEE מתכוונת להצטרף. על פי התכנון, קידוח האימות ניר 2 יבוצע ביולי או באוגוסט 2003 על ידי אחת משתי אסדות הקידוח שיימצאו באותו זמן במזרח הים התיכון לביצוע קידוחי גז ונפט ימיים במצרים. הגז ממאגר ניר צפוי להגיע לחוף באמצעות חיבורו לצינור הימי להפקת גז, שמקימה קבוצת ים תטיס. הצינור מיועד להוליך גז ממאגר הגז "מרי" שבבעלות ים תטיס לחוף אשדוד.



הפקת הגז ממרי צפויה להתחיל בקיץ 2003. הגז הטבעי שיופק ישמש לתפעול תחנות הכוח של חברת החשמל. תחנת הכוח הראשונה של החברה שהגז הטבעי יגיע אליה היא תחנת הכוח "אשכול" באשדוד, המופעלת כיום במזוט.



בכיר באחת החברות השותפות במד אשדוד אמר כי הוא מודאג מאוד מכך שעדיין לא נקבע מי יקים ויפעיל את תשתית ההולכה לגז הטבעי. לדבריו, יש להחליט מיד בעניין זה; זאת מכיוון ש"אסור להגיע למצב בו הגז יגיע לחוף ולא יהיה מי שיזרים אותו לצרכנים. במצב כיום אנחנו נדרשים להשקעות של מיליוני דולרים בהפקת גז שלא ידוע אם נוכל למכור אותו כי אין מי שיזרים אותו לצרכנים".



לא ניתן היה להשיג תגובה מהשותפים במד אשדוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully