וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבר השלימה גיוס של 65 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

ניצן כהן

6.4.2003 / 11:13

האג"ח הונפקו ל-4 שנים ונושאות ריבית שנתית צמודת מדד של 7.2%; בסבב האחרון השקיעו בעיקר משקיעים מוסדיים

חברת הליסינג אלבר השלימה גיוס של 65 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח. להנפקה נרשם ביקוש יתר של פי 1.5. את ההנפקה הובילו בתי ההשקעות גמול סהר חתמים, לאומי ושות' ואילנות בטוחה שוקי הון. המשקיעים בסבב גיוס ההון האחרון היו משקיעים פרטיים ומוסדיים.

הגיוס בוצע באמצעות הנפקת אג"ח בעלות זמן פירעון של 4 שנים ונושאות ריבית שנתית צמודת מדד של 7.2%. האג"ח של החברה דורגו על ידי חברת מעלות בדירוג של AA.

אלבר גייסה עד כה בשווקים הפיננסים כ-2 מיליארד שקל. ההנפקה האחרונה של החברה היתה בחודש נובמבר 2002 אז גייסה 60 מיליון שקל. מנכ"ל החברה, יצחק תורג'מן, מסר שהכספים שגויסו בהנפקה זו מיועדים להרחבת הפעילות בשוק הליסינג הפרטי ולעסקים קטנים.

במהלך הרבעון השלישי של 2002 רכש איש העסקים אלי אלעזרא את השליטה באלבר שהוחזקה אז בידי דסק"ש. אלעזרא ביצע את הרכישה באמצעות חברת הבניה אפרידר שבבעלותו. אלבר נמכרה לאלעזרא תמורת 268.5 מיליון שקל.

חודש לאחר העברת השליטה באלבר, עשה אלעזרא מספר שינויים ארגוניים בחברה שכללו פיטורי 30 מעובדיה המהווים 12% מכוח העבודה הכולל של החברה. במסגרת השינויים מינה אלעזרא את מנהל הכספים של אפרידר, יצחק תורג'מן, למנכ"ל החברה במקום אבשלום הרשקוביץ שמונה על ידי קבוצת אי.די.בי.

לאחרונה התפרסם סקר BDI על ענף הליסינג התפעולי בישראל. מנתוני חברת המחקר עלה, כי אלבר מחזיקה בכ-34% משוק הליסינג התפעולי ובכך היא למעשה אחת משש החברות המובילות בענף הליסינג הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully