וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית צפויה להוריד את תחזיות הצמיחה של גוש היורו ל-2003 ל-1%

דפנה מאור

6.4.2003 / 11:32

במקרה שהמלחמה תגלוש למחצית השנייה של השנה עלולה כלכלת אירופה להיקלע למיתון



הנציבות האירופית צפויה להוריד את תחזית הצמיחה של גוש היורו לשנת 2002, ל-1% לעומת תחזיות קודמות של 1.8%. בתחזית שתפרסם הנציבות השבוע צפויה להיות גם אזהרה כי מלחמה ממושכת בעיראק תקשה עוד יותר על סיכויי ההתאוששות בצמיחה, ואזהרה כי גרעונות התקציב של מדינות הגוש הולכים וגדלים.



התחזית של הנציבות מתבססת על הערכות כי "תהיה ירידה במתיחות הגיאופוליטית לקראת אמצע השנה", אמר הנציב לעניינים מוניטריים, פדרו סולבס. אולם במקרה הגרוע ביותר תימשך המלחמה במהלך המחצית השנייה של השנה, ותביא לסטגנציה או מיתון.



לפי התחזיות הנוכחיות צפויה הצמיחה בגוש היורו להתחדש בשנת 2004 לקצב של 2.25%.



הפגיעה בצמיחה משמעותה שגרעונותיהן התקציביים של צרפת ומדינות אחרות בגוש היורו יהיו גבוהים ביחס לתוצר יותר מגבול עליון של 3% שקבעה אמנת היציבות בגוש היורו. ביום רביעי הזהירה הנציבות כי צרפת צפויה לחרוג לגירעון של 3.7% השנה, ולגירעון של 3.6% בשנה הבאה. מדינות נוספות הצפויות לחרוג מיעדי הגירעון הן איטליה וגרמניה.



על רקע הערכות קודרות אלו אותת הבנק המרכזי של אירופה בסוף השבוע על אפשרות להורדת ריבית בתקופה הקרובה. נגיד הבנק, וים דויזנברג, אמר כי האינפלציה בגוש היורו צפויה לרדת מתחת ל-2% עד אמצע השנה. במקרה זה יוכל הבנק לפעול במישור המוניטרי ולהוריד את הריבית ללא חשש להתעוררות אינפלציונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully