וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי הולנדר לנתניהו: להכליל את הצעות הסקטור הפרטי לתיקון חוק החברות בתוכנית הכלכלית

אמיר הלמר

6.4.2003 / 13:01

יו"ר ג'אקדה מציין כי "חברות ישראליות רבות בוחרות היום להירשם בחו"ל, ולכן משלמות את מיסיהן שם ומעסיקות עובדים בחו"ל במקום בארץ"



יוסי הולנדר, יו"ר ג'אקדה, פנה השבוע לשר האוצר, בנימין נתניהו, בשם קואליציית ארגונים הכוללת ארגונים כמו התאחדות התעשיינים, מכון היצוא ועוד בבקשה לאמץ את הצעת הארגונים להתאמת חוק החברות במטרה למנוע בריחת חברות ישראליות לחו"ל.



הולנדר מציין במכתב כי תוכניתו של שר האוצר והשינויים שבכוונתו לערוך במשק הם נדרשים אך לא די בהם. גורם נוסף המגביל קשות את יכולתן של חברות ישראליות להתחרות הוא חוק החברות. "בשל סירבולו של החוק והמגבלות שהוא מטיל על החברה ועל המשקיעים", כותב הולנדר, "חברות ישראליות רבות בוחרות היום להירשם בחו"ל, ולכן משלמות את מיסיהן שם ומעסיקות עובדים בחו"ל במקום בארץ".



הולנדר כותב במכתבו לנתניהו "מטרתה של ההצעה הינה הסדרתם של 6 מכשולים בירוקרטיים העומדים בדרכן של חברות ישראליות, באופן שיבטל את נחיתותו התחרותית של חוק החברות הישראלי, לעומת חוק החברות בדלאוור, הנחשב לאטרקטיווי ומקובל ביותר, וחוקים מקבילים במדינות אחרות".



אותם מכשולים, מציין הולנדר, הינם נוהלים מסורבלים למיזוגי חברות, הגבלות על ביטוח נושאי משרה בחברה, אי בהירות באשר לתנאים המאפשרים הרמת מסך, איסור מיותר על כפל תפקידים מנכ"ל/ יו"ר דירקטוריון, אי בהירותן של חובות בעלי מניה והחובה הקיימת על דירקטור חיצוני בחברה להתגורר בישראל.



הולנדר מציין בפני שר האוצר כי תיקון חוק החברות איננו כרוך בעלות כלשהי לתקציב המדינה, אלא עוסק רק בנושאים ביורוקרטיים, וכי התאמת חוק החברות יגדיל בשיעור ניכר את הכנסות המדינה ממיסים, יסייע לצמיחה וימנע בריחת הון ישראלי לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully