וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

JVP, אייפקס, ורטקס, בנצ'מרק ו-וולדן - ברשימת 50 הקרנות הפעילות בעולם של "פורבס"

צורי דאר

6.4.2003 / 13:04

עוד ברשימה: i3 הבריטית, אקסל, קבוצת קרלייל, הרבורווסט, ג'יי.פי מורגן, ורבורג פינקוס - וכן סופטבנק וג'אפקו מיפאן



קרנות ההון סיכון JVP, אייפקס, ורטקס, בנצ'מרק, ו-וולדן אינטרנשיונל נכללות ברשימת 50 קרנות ההון סיכון הפעילות בעולם של המגזין "פורבס". בין הקרנות הנוספות המופיעות ברשימה: בנצ'מרק, i3 הבריטית, אקסל, קבוצת קרלייל, הרבורווסט, ג'יי.פי מורגן, ורבורג פינקוס, וכן סופטבנק וג'אפקו מיפאן.



ראוי לציין כי JVP, אייפקס, ורטקס, בנצ'מרק, ו-וולדן נכללו ברשימה זו גם בשנה שעברה.



JVP, אייפקס, ורטקס ו-וולדן הן 4 קרנות בעלות נציגות עצמאית בישראל. JVP, המנהלת 660 מיליון דולר, החלה את דרכה כקרן ישראלית המשקיעה בחברות ישראליות. עם גיוס הקרן הרביעית בהיקף 404 מיליון דולר ב-2001, הרחיבה JVP את מנדט ההשקעות לחברות בכל העולם. ל-JVP כיום משרדים בניו יורק, בלונדון ובירושלים.



אייפקס ישראל היא נציגות של קבוצת ההשקעות הפרטית אייפקס פרטנרס, המנהלת כ-11 מיליארד דולר בכל העולם. אייפקס ישראל מנהלת כיום 740 מיליון דולר מתוך הקרנות האירופיות של אייפקס. כמחצית מהסכום מיועדת להשקעות הון סיכון, ומחצית לרכישות ממונפות (LBO).



ורטקס ישראל היא הנציגות הישראלית של קבוצת ההון סיכון הבינלאומית ורטקס מנג'מנט, שמרכזה בסינגפור. קבוצת ורטקס העולמית מנהלת כיום 1.1 מיליארד דולר. ורטקס ישראל החלה לנהל לאחרונה גם את ורטקס אירופה, וכיום היא חולשת על כ-650 מיליון דולר להשקעות.



בנצ'מרק ישראל היא הנציגות הישראלית של קבוצת ההון סיכון בנצ'מרק קפיטל, המנהלת כ-2 מיליארד דולר להשקעות בארה"ב, באירופה ובישראל. בנצ'מרק ישראל מנהלת כיום 260 מיליון דולר, לאחר שבסוף 2002 הורחבה הקרן שלה ב-40 מיליון דולר נוספים.



וולדן ישראל היא הנציגות הישראלית של קבוצת וולדן, המנהלת כ-3 מיליארד דולר. פעילות וולדן מתחלקת בין וולדן VC, הפעילה בעיקר בארה"ב, לוולדן אינטרנשיונל - הפעילה בעיקר בדרום מזרח אסיה. וולדן ישראל, שהיא קרן עצמאית, מנהלת כיום קרוב ל-190 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully