וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: לומניס עלולה להיקלע לקשיי נזילות

גתית פנקס

6.4.2003 / 13:22

בית ההשקעות ציפה להפסד של 9.8 מיליון דולר ברבעון הראשון וכעת הוא מנמיך את התחזית להפסד של 6-8 מיליון דולר

בבית ההשקעות CIBC מביעים בדו"ח חדש חשש מפני היותה של חברת לומניס הישראלית בבעיית נזילות קשה, או אפילו חדלת פירעון, וזאת לאור החוב הגבוה של החברה, השווקים התחרותיים בהם היא פועלת בתחום הלייזרים הרפואיים והיותה מפסידה.

"בינתיים, המלווה הגדול ביותר של החברה, בנק הפועלים , נשאר איתה ומחכה ודאי למהפך לטובה בחברה", אומרים האנליסטים, "אולם יהיה צורך במהלך מדהים ואמיץ במיוחד כדי להפוך את כיוון האונייה. אנחנו חושבים שהחברה צריכה מוצרים חדשים כדי לפרוץ". לחברה חוב של 200 מיליון דולר להפועלים כולל קווי אשראי.

האם הרבעון הראשון עבר בשלום אצל לומניס, המפתחת מכשירי לייזר ופולסי אור לתחום הרפואי והאסתטי? ב-CIBC ביצעו בדיקה ראשונית לגבי תוצאות הרבעון עבור החברה, במסגרתה הגיעו למסקנה כי ההפסדים יהיו נמוכים מהתחזיות המוקדמות שלהם. התחזיות עמדו על 9.8 מיליון דולר לרבעון הראשון, וכעת האנליסטים ג'ון קלגניני וג'ון לינדקוויסט מצפים להפסד של 6-8 מיליון דולר. יצוין, כי החברה עצמה הנחתה להפסד של 5 מיליון דולר. ההכנסות הצפויות ברבעון הראשון, לפי צמד האנליסטים, הן 80.8 מיליון דולר.

בבית ההשקעות מותירים למניה המלצת "תשואת חסר" לאור חששותיהם. הם מציינים כי החברה עשויה לשרוף 10-15 מיליון דולר ברבעון, בין היתר לאור לחצם של מפיצים של החברה לתנאי תשלום נוחים. לאור הקטנת ההפסדים הצפויה, בבית ההשקעות מעלים את תחזית ההכנסות ל-337 מיליון דולר (עלייה של 4 מיליון דולר). דבר זה נובע גם מעלייה צפויה בתחום האסתטי מהרמות המאוד נמוכות של הרבעון הרביעי של 2002 בהשוואה לרבעון הראשון של 2003.

ביום שישי האחרון המניה ירדה ב-6.4% למחיר של 1.2 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-44 מיליון דולר. החברה שרפה 10.4 מיליון דולר מפעילות ברבעון הרביעי (בנטרול 7.9 מיליון דולר ששולמו לפשרה משפטית) וסיימה את הרבעון עם 18.1 מיליון דולר בקופה ו-38.9 מיליון דולר נוספים בקווי אשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully