וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופרט מרדוק יגיש השבוע הצעה לרכישתה של דיירקטי.וי של יוז תמורת 7 מיליארד דולר

דפנה מאור

6.4.2003 / 14:01

ניוז קורפ נותרה המתמודדת היחידה על רכישתה של חברת הלוויין לאחר ש-SBC ויתרה, דיווח "סאנדיי טלגרף"; דיירקטי.וי אחראית לכ-27% מהכנסות NDS שבשליטת ניוז קורפ



חברת המדיה ניוז קורפ צפויה להגיש השבוע הצעה בשווי 7 מיליארד דולר לרכישת השליטה בדיירקטי.וי, חברת הטלוויזיה בלוויין הגדולה בארה"ב. ניוז קורפ, בראשותו של המיליארדר רופרט מרדוק, מוכנה לשלם 15% מעל שווי השוק של דיירקטי.וי, בתקווה לזכות בדומיננטיות בשוק האמריקאי, בדומה לזו שיש לה בשוק הבריטי והאסיאתי, דיווח "סאנדיי טלגרף".



דיירקטי.וי הוא שירות הטלוויזיה בלוויין שמפעילה יוז אלקטרוניקס, חברה בת של ג'נרל מוטורס. GM מחזיקה ב-20% ממניות יוז, אותן מבקשת ניוז קורפ לרכוש, בנוסף ל-20% ממשקיעים מוסדיים. רכישתה של דיירקטי.וי נשקלה על ידי כמה חברות, ביניהן ליברטי מדיה. האחרונה שבהן, SBC קומיוניקיישנס (סימול SBC), החליטה להסיר את עצמה מרשימת המתמודדות בשבוע שעבר.

ניוז קורפ התמודדה לפני כשנתיים על רכישתה של דיירקטי.וי. באותה עת נכונה היתה ניוז לשלם 25 מיליארד דולר עבור כל מניותיה של יוז אלקטרוניקס. חברת הלוויין נסחרת היום לפי שווי של 11.4 מיליארד דולר, לאחר שבשנת 2000 טיפסה לשווי שיא של יותר מ-44 מיליארד דולר.



אולם ניוז קורפ נתקלה במכשול בנסיונה לרכוש את יוז - המתחרה מספר שתיים בשוק הלוויין בארה"ב, אקוסטאר, הגישה הצעת רכש אשר התקבלה על ידי יוז בשנה שעברה, ושווייה 25 מיליארד דולר (שהצטמצמו עם ירידת שווי השוק של אקוסטאר). העסקה לא יצאה אל הפועל, מכיוון שנציבות הסחר הפדרלית ומשרד המשפטים האמריקאיים התנגדו ליצירתו של מונופול לווייני.



ההצעה של מרדוק צפויה להתפרסם ביום רביעי, עת התכנסותו של דירקטוריון GM.



עבור החברה הישראלית אן.די.אס , הנמצאת בשליטתה של ניוז קורפ, מבשרת הצעת הרכש על התאפסות הסיכויים להפסיד את דיירקטי.וי כלקוחה. דיירקטי.וי אחראית לכ-27% מהכנסות NDS.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully