וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אינווסטק: התפטרות יונס עלולה לפגוע שוב באמון המשקיעים מקרב הציבור באמינות הדיווח הכספי של הבנק

אלי דניאל

6.4.2003 / 14:41

האנליסט קובי פינקלשטיין: עזיבת יונס עלולה לקטוע באיבה את המלאכה בה החל - התייעלות וניקוי תיק האשראי של הבנק; מוריד את המלצתו למניית הפועלים מ"קנייה" ל"החזק";



האנליסט קובי פינקלשטיין מבנק אינווסטק מפרסם היום עדכון להמלצתו למניית בנק הפועלים , עדכון אשר נובע מהפרסומים בנוגע להתפטרותו של אלי יונס מתפקידו כמנכ"ל הבנק. פינקלשטיין מפחית את המלצתו למניית בנק הפועלים מ"קנייה" ל"החזק".



לדברי פינקלשטיין, יונס הספיק להוביל בשנת כהונתו הראשונה שני מהלכים אמיצים ומרחיקי לכת שהיטיבו עם בעלי המניות. המהלך הראשון היה ההחלטה על פיטוריהם של כ-800 עובדים, מהלך אשר יישומו עתיד להביא לחיסכון של כ-200 מיליון שקל לשנה כתוצאה מהירידה הצפויה בהוצאות התפעוליות של הבנק. כמו כן, מהלך ההתייעלות עתיד להביא לגידול של 1% בתשואה על ההון של הבנק. פינקלשטיין מדגיש כי יונס הצליח לבצע מהלך זה, למרות כל התחזיות האפוקליפטיות והתפיסות המיושנות בנושא.



המהלך השני אותו ביצע יונס היה קבלת ההחלטה על ניקוי תיק האשראי של הבנק, וביצוע הפרשה של 2 מיליארד שקל ברבעון הרביעי. לדברי פינקלשטיין, צעד זה בו נקט יונס השיב את אמון בעלי המניות מקרב הציבור בדיווח הכספי של הבנק, ויצר מומנטום חיובי במניית הבנק - תשואה חיובית של למעלה מ-6%, מאז פורסמו תוצאות הבנק לשנת 2002.



פינקלשטיין סבור שעזיבתו של יונס עלולה לקטוע באיבה את "מלאכת המחשבת" בה הוא החל, ולפגוע שוב באמון המשקיעים מקרב הציבור באמינות הדיווח הכספי של הבנק. בשל כך, הוא החליט להפחית את המלצתו למניית הפועלים - עד אשר תתבהר התמונה בנוגע לתפקיד מנכ"ל הבנק.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully