וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הביטוח מינה מנהל מורשה לקרן הפנסיה "נתיב"; לקרן גירעון אקטוארי של 9 מיליארד שקל

ניצן כהן

6.4.2003 / 15:37

לתפקיד מונה עו"ד ירון ארבל; להערכת המפקח כבר ב-2006 לא תוכל הקרן לעמוד בהתחייבויות ל-33 אלף המבוטחים, ומינוי מנהל מורשה יבטיח סיוע ממשלתי



המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש, מינה מנהל מורשה מטעמו לקרן הפנסיה "נתיב" של עובדי משק ההסתדרות. לתפקיד מונה עו"ד ירון ארבל, ששימש עד לא מכבר המשנה לאפוטרופוס הכללי. לטענת בן-שלוש, מינוי המנהל המורשה התחייב לאחר שהקרן הגיעה לגירעון של כ-9 מיליארד שקל - ויש צורך להבטיח את זכויות 33 אלף העמיתים בקרן.



מנתוני המפקח על הביטוח עולה כי בתוך שלוש שנים יאזלו מקורות המימון של הקרן, ובאמצעות מינויו של מנהל מורשה מטעם האוצר יובטחו זכויותיהם של העמיתים באמצעות סיוע ממשלתי. בן-שלוש טוען כי הוא רואה בצעד זה צעד ראשון במהלך כולל של מינוי מנהלים מטעם האוצר לקרנות הפנסיה, וזאת כדי להבטיח את יכולתן לעמוד בהתחייבויות לעמיתים. יש לציין שהתכנית הכלכלית שגיבש האוצר כוללת העברת סיוע לקרנות הפנסיה, לאחר שימונה להן מנהל מורשה.



עוד עולה מנתוני הדו"חות הכספיים של קרן "נתיב" שבהנחה שתשיג תשואה של 5.57% לשנה, יעמוד הגירעון האקטוארי על רמה של 9 מיליארד שקל. במידה שהתשואה שתשיג הקרן למשקיעים תעמוד ברמה של 3.55%, יהיה הגירעון האקטוארי שלה ברמה של 13 מיליארד שקל.



להערכת הממונה על הביטוח, כבר בשנת 2006 לא תוכל הקרן לשלם גימלה למבוטחיה. כיום יש לקרן 13,130 מבוטחים, שמקבלים גימלה חודשית, ועוד 19.870 מבוטחים פעילים. בסוף שנת 2001 הסתכמו נכסי הקרן ב-1.9 מיליארד שקל, וחלקה בשוק קרנות הפנסיה עמד על 1.8%.



ביום חמישי מסר אייל בן-שלוש ל-TheMarker כי הוא רואה כתנאי הכרחי להבראת המערכת הפנסיונית מינויים של מנהלים מורשים לקרנות פנסיה, שנמצאות בגירעונות אקטואריים. "חוסכים רבים אינם מודעים לגודל הבעיה בקרנות, וסומכים על המדינה שתבטיח את זכויות הפנסיה שלהם", הוסיף בן-שלוש.



בן-שלוש הוסיף בראיון כי במהלך השנים היתה קיימת נורמה בקרנות הפנסיה, ולפיה ניתנו זכויות עודפות לסקטורים מקורבים על חשבון כלל העמיתים - דבר שהיה בין הגורמים העיקריים לגירעונות האקטואריים בקרנות. העלייה בתוחלת החיים היתה הסיבה העיקרית לגירעונות הללו, אולם אין להקל ראש בתרומתן של ההנהלות לגירעונות האלה - הוסיף המפקח על הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully