וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות העניקה דירוג של AA מינוס לאיגרות החוב מסדרה א של מכתשים אגן

גולן פרידנפלד

6.4.2003 / 18:00

"השיפור במיצוב העסקי של החברה יימשך גם בטווח הקצר והבינוני; חלה הרעה ביחס כיסוי החוב של החברה אך הוא עדיין טוב מהממוצע בענף"



חברת מעלות העניקה דירוג של AA מינוס לאיגרות החוב מסדרה א של חברת מכתשים אגן . במעלות ציינו כי במהלך שנת 2002 חל שיפור ניכר במיצוב העסקי של מכתשים אגן וזאת לאור השינויים שביצעה החברה בתמהיל המכירות הגיאוגרפי. הם מציינים כי חל גידול במשקל השוק האירופי וצפון אמריקה על חשבון השוק באמריקה הלטינית, אשר סובל מאי ודאות עסקית גבוהה. במקביל, מציינים במעלות את השיפור בתמהיל המוצרים של החברה הכולל כיום מגוון רחב יותר של מוצרים המתאימים לשוק האירופי.



במעלות מעריכים כי השיפור במיצוב העסקי יימשך גם בטווח הקצר-בינוני, כך שהמכירות למדינות אמריקה הלטינית יירדו לרמה של 25% מסך מכירות החברה, לעומת 28% בשנת 2002 ו-38% בשנת 2001. מנגד, המכירות לאירופה יגדלו ל-45% לעומת 39% בשנת 2002 ולעומת 28% בשנים הקודמות. להערכת מעלות, החברה חיזקה את מיצובה כחברה גנרית מובילה בענף.



במעלות מעריכים כי מדיניות הרכישות של החברה פוגעת בטווח הקצר באיתנות הפיננסית שלה, כמתבטא בחוב להון העצמי אשר עלה לכ-51% בשנת 2002 לעומת 45% בשנת 2001. עוד מציינם במעלות כי רמת המלאי של מכתשים אגן גבוהה ביחס להיקפי פעילותה (גם לאחר נטרול מלאי המוצרים בגין רכישת קו המוצרים מחברת BAYER), וחושפת את החברה לשינויים במחיר. במעלות סבורים כי חשיפה זו פוגעת בניצול יעיל של ההון החוזר של החברה.



מנגד, בשנתיים האחרונות ניכר קיטון בחוב הלקוחות של החברה אשר ירד מ-504 מיליון דולר לרמה של 423 מיליון דולר. מספרים אלו משקפים כ-215 ימי לקוחות בשנת 2000 לעומת 173 ימי לקוחות בשנת 2002.



במעלות סבורים כי בשנת 2002 חלה הרעה ביכולת כיסוי החוב של החברה וזאת לאור ביצוע רכישות באמצעות נטילת חוב אשר קיבל ביטוי מלא בדו"חות הכספיים של החברה. מנגד, תרומת המוצרים הנרכשים לדו"חות שנת 2002 היתה שולית, לדברי מעלות. למרות ההרעה, במעלות טוענים כי יחסי כיסוי החוב של החברה טובים מהממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully