וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יישום התוכנית הכלכלית: ענקית הפיננסים הבינלאומית CDC נכנסת לפעילות בישראל

ניצן כהן

6.4.2003 / 18:43

הבנק מנהל השקעות בהיקף כספי של 300 מיליארד יורו; מנהל הסניף הישראלי: בשנים הקרובות יתפתח השוק הישראלי כך ש-30 מיליארד דולר מהמשקיעים המוסדיים יופנו להשקעות בחו"ל



בנק זר נוסף יחל לפעול בימים הקרובים בישראל. הבנק, CDC IXIS AM, הוא בנק המתמחה בהשקעות לגופים המוסדיים. הבנק מנהל השקעות בהיקפים כספיים של 298 מיליארד יורו ומעסיק כאלפיים עובדים ברחבי העולם.



CDC IXIS AM נכנס לפעילות בישראל לאור השינויים שמנסה האוצר לגבש במדיניות ההשקעות של האפיקים הפנסיונים הישראלים, שמנהלים את כספי הפנסיה של רוב הציבור ויש שמכנים את נכסיהם כ"הר השקלים".



בשנים האחרונות החלו בנקים ובתי השקעות זרים להיכנס לפעילות בישראל. אומנם הפעילות אינה פעילות קמעונית-מסחרית קלאסית, אבל מאפשרת לבעלי הממון להשקיע את כספם בחו"ל. CDC IXIS AM מתמחה למעשה בהשקעות גופים מוסדיים ועם הפסקת ההנפקות של אג"ח מיועדות שהנפיקה הממשלה עד כה לקרנות הפנסיה, נוצר "חלון הזדמנויות" לענקיות הפיננסים הבינלאומיות לחדור לשוק הישראלי מבלי לחרוג מפעילויות הליבה שלהם.



CDC IXIS AM פועל בכל רחבי העולם, אולם מרכזו נמצא בארה"ב. הבנק מפעיל מגוון של אפיקי השקעה באמצעות קרנות גידור שמתמחות בהשקעות גלובליות.



את הסניף הישראלי של CDC IXIS AM ינהל אלי מור, שעבד ב-25 השנים האחרונות במספר בתי השקעות אמריקאים. הסניף הישראלי של CDC נמצא במגעים מתקדמים עם מספר משקיעים מוסדיים גדולים.



אלי מור מציין שהשינויים שנערכים בשנים האחרונות בישראל פותחים למעשה שוק השקעות שנאמד ב-30 מיליארד דולר. "בארה"ב ובאירופה מקובל שהמשקיעים המוסדיים משקיעים כ-20% מהנכסים שלהם בשווקים פיננסים בחו"ל, במדינה כמו אירלנד שהיא מאוד דומה לישראל משקיעים המוסדים כ-38% מנכסיהם בשווקים בחו"ל", מציין מור ומוסיף שלהערכתו המשקיעים המוסדיים נמצאים בתהליך שבסופו כ-20% מנכסיהם יושקעו בשווקים הפיננסים הבינלאומיים.



להערכת מור, הוצאת הכספים מישראל לא תפגע בכלכלה המקומית ובשוק ההון המקומי מאחר שכספים אלה יחזרו באמצעות השקעות חוזרות וישכללו את שוק ההון המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully