וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מימן: היעד הנוכחי הוא הצלת ערוץ 10 ולא הצלת מלוא השקעתי בו

רוני קורן-דינר

6.4.2003 / 20:01

בשימוע שנערך היום ביקשו נציגי הערוץ כי התחייבויותיהם, כולל דמי הזיכיון, יעמדו ביחס לנתח הערוץ משוק הפרסום בטלוויזיה - 15%



במסגרת הליך השימוע המיוחד שקיימו היום מנכ"ל משרד רה"מ אביגדור יצחקי, סגן מנהל אגף התקציבים באוצר ומנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, בנושא ערוץ 10, הגישו נציגי הערוץ תוכנית עסקית לשנת 2003 ולתקופה שלאחריה. מטעם ערוץ 10 הופיעו בשימוע המנכ"ל מודי פרידמן, סגן נשיא קבוצת מרחב, נמרוד נוביק, והיועצת המשפטית של הערוץ, עו"ד דבורה קמחי.



על פי התוכנית, ישקיע ערוץ 10 בשנת 2003 100% מהכנסותיו נטו בשידורים וחדשות. בתקופה זו, מציע ערוץ 10 כי הרגולציה על כל מרכיביה, היקף ההוצאות המוכתב וחלוקתן הפנימית, יהיו נגזרת ישירה של ההכנסות ונתח השוק. נציגי הערוץ מבקשים כי בתום התקופה ייבדק נתח השוק של הערוץ על פי היקף ההכנסות שינבע מפרסום בטלוויזיה המסחרית. על פי תוצאות הבדיקה ייקבעו המחויבויות הרגולטוריות שיחולו עליו בהמשך.



נציגי ערוץ 10 ביקשו כי חלוקת הנטל בין שני הערוצים המסחריים תהיה על פי חלקם בעוגת הפרסום בטלוויזיה. כלומר, שכל עוד נתח השוק של ערוץ 2 הוא 75% ונתח השוק של ערוץ 10 הוא 15%, ההתחייבויות צריכות לעמוד גם הן ביחס זה, ובכלל זה כל הקשור בתשלום דמי הזיכיון.



נציגי ערוץ 10 שבו והדגישו בשימוע כי הערוץ אינו מבקש סיוע כספי: "עד כה הושקעו בערוץ 10 פי 2 מההתחייבויות במכרז, בכלל זה השקעה של כ-300 מיליון שקל מכיסו של בעל המניות העיקרי, יוסי מימן. כל שאנחנו מבקשים הינו התאמת תנאי קיומו של הערוץ למציאות הכלכלית, בנוהל שיאפשר לערוץ לשרוד בתקופות מיתון ויבטיח פריחה ליצירה המקורית בתקופות רווחה".



נציגי הערוץ הוסיפו כי "יוסי מימן קבע שהיעד הנוכחי הוא הצלת הערוץ ולא הצלת מלוא השקעתו בו עד כה. אנו מוכנים להמשיך בדרך הקשה של הובלת הערוץ, אולם הפרק הנוכחי, בו יוסי מימן נושא במלוא העול לבדו, תם, והשינוי הרגולטורי נדרש הן על ידי המערכת הבנקאית והן על ידי שותפים פוטנציאליים כתנאי לחידוש המשא ומתן למעורבותם בערוץ".



בשימוע היום השתתפו עוד נציגי ערוץ 2, הרשות השנייה, המפרסמים, היוצרים והמפיקים. מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, ביקש בשימוע כי ההקלות הרגולטוריות ינתנו שווה בשווה לערוץ 2 ולערוץ 10, לנוכח ההפסדים שרשמו בחצי השנה האחרונה ואשר צפויים לתפוח לכ-200 מיליון שקל בשנתיים הבאות על פי תחזיות שהזמינה הרשות השנייה.



המפיקים, אשר הערוץ חייב להם כ-35 מיליון שקל בגין הפקות חיצוניות ושירותי אולפן, שכרו בימים האחרונים את שירותיו של עו"ד דוד תדמור ממשרד רם כספי ושות'. עו"ד תדמור שלח בשמם הודעה לפיה הם תומכים בהמשך קיומו של הערוץ כגוף משדר. עם זאת, המפיקים דורשים שכל הקלה רגולטורית שתינתן לערוץ תותנה בתשלום חובות העבר. עוד דורשים המפיקים כי ההקלות צריכות להינתן במתכונת של "הלוואה", כלומר תוך התחייבות הערוץ להשלים את המחויבויות החסרות בעתיד. המפיקים הביעו דאגה מההשלכות שעשויות להיות למתן הקלות לערוץ, וביקשו את התחייבות הממשלה כי לא יינתנו הקלות דומות לערוץ 2, לכבלים או לכל גוף אחר, שכן כל הקלה שתינתן לערוץ 10 תהיה בבחינת "טיפול נמרץ". נציגי פורום היוצרים לעומתם, דרשו שלא יינתנו הקלות כלשהן לערוץ 10 ודרשו את תשלום חובותיהם לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully