וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו ושי טלמון מועמדים להחליף את יונס

שלומי שפר

7.4.2003 / 9:30



מאת שלומי שפר וסמי פרץ



דירקטוריון בנק הפועלים מינה אתמול ועדה לבחירת מנכ"ל חדש לבנק במקומו של אלי יונס. המועמדים הבולטים לתפקיד מתוך הבנק הם מנהל החטיבה הקמעונית, צבי זיו, ומנהל החטיבה העסקית, שי טלמון.



בתחילת 2002 כשבעלי השליטה חיפשו מחליף למנכ"ל דאז עמירם סיון, טלמון היה אחד המועמדים הבולטים; התפקיד אף הוצע לו, אך הוא סירב לקבלו. טלמון (45) סבר אז כי אינו בשל לקבל את התפקיד, משום שרק שנה קודם לכן הצטרף לבנק הפועלים לאחר קריירה במשרד האוצר, שם שימש בתפקידו האחרון כחשב הכללי.



טלמון עומד בראש החטיבה העסקית בבנק, ומעורבותו בביצוע ההפרשות לחובות מסופקים בגין המגזר העסקי ב-2002 היתה משמעותית מאוד. הוא מקורב לאלי יונס ונחשב כמוהו לעצמאי בדעותיו, אם כי לא כוחני ויהיר.



זיו (53), אחד מוותיקי בנק הפועלים, הצטרף להנהלת הבנק ב-98'. לפני כן ניהל את בנק הפועלים שווייץ. הוא אחד המנהלים הבכירים היחידים שהיה מקורב לעמירם סיון ושרד בטלטלה שהיתה בשנה האחרונה בהנהלת בנק הפועלים.



בשנים האחרונות עומד זיו בראש החטיבה הקמעונית שתרומתה לרווחי הבנק היא הגדולה והיציבה בין כל תחומי הפעילות. תחת הנהגתו חלו התפתחויות ניכרות בחטיבה הקמעונית, בכלל זה במערכת השירות והשיווק, וכן בפעילות המבוססת על מאגרי מידע. אם זיו ימונה למנכ"ל, עשוי זאב בן אשר ששימש כסגנו, להחליפו כמנהל החטיבה הקמעונית.



בשלב זה לא ברור אם דירקטוריון הבנק יעדיף למנות מנכ"ל מתוך הבנק, או למצוא מנכ"ל חיצוני. נראה כי הזעזוע שגרם יונס בהתפטרותו יטה את הכף למינוי מנכ"ל מבפנים, כדי שלא לגרום לזעזועים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully