וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות שערים על רקע תקוות לסיומה המהיר של המלחמה בעיראק; קוריאה זינקה ב-5%

דפנה מאור

7.4.2003 / 9:34

ירידה בשער הין הובילה לעליות במניות חברות היצוא בטוקיו; סמסונג אלקטרוניקס זינקה ב-5.5% לאחר שדיווחה על צמיחה במכירות הרבעון



עליות שערים נרשמו במרבית בורסות אסיה, על רקע ההתקדמות המהירה של כוחות הקואליציה בעיראק במהלך סוף השבוע. בורסת טוקיו עלתה ב-2.2%; בורסת סיאול זינקה ב-5%; הונג קונג נסחרה בעלייה של 0.2% במחצית הראשונה של יום המסחר.



דיווחים על חדירת כוחות אמריקאיים לבגדאד, לאחר כיתורה המוחלט של בירת עיראק וכיבוש בצרה על ידי כוחות בריטיים, עודדו את המשקיעים. לנוכח ההתקדמות המהירה של בעלות הברית מקווים המשקיעים כי המלחמה בעיראק תסתיים תוך שבועות ספורים.



עליות בשער הדולר עודדו את מניות חברות היצוא בטוקיו. יצרנית הרכב טויוטה עלתה ב-2.8%; שארפ ופוג'יטסו עלו ב-4.2%; היטאצ'י ב-5%.



איון (Aeon), קבוצת הקמעונות השנייה בגודלה באסיה, עלתה ב-2.8% לאחר שאמרה כי שבה לרווחיות בשנת הכספים שהסתיימה ב-20 בפברואר.



בקוריאה נרשמו עליות חדות במניות הקונצרנים הגדולים וחברות הטכנולוגיה. קונצרן סמסונג זינק ב-9.1%. החברה הבת סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-5.5%, לאחר שאמרה שמכירות השבבים מתוצרתה עלו ברבעון הראשון, בניגוד לתחזיות לירידה חדה. בעקבות זאת מתכננת החברה לשמור על רמת השקעות ההון המתוכננת שלה, 4.6 מיליארד דולר לתחום המוליכים למחצה ב-2003. יצרנית הרכב יונדאי עלתה ב-7.5%.



הונג קונג, הנתונה עדיין תחת אימת המגפה של נגיף ה-SARS הפוגעת בכלכלתה, רשמה עלייה זעירה במחצית הראשונה של המסחר. עליות של פחות מאחוז נרשמו במניות HSBC, האצ'יסון וחברת הסלולר צ'יינה יוניקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully