וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף מתלבש, אהרוני, סלאח שבתי וזאב רווח העלו הצפייה בשבת

יאיר מנדלסון

7.4.2003 / 10:16

זכיינית ערוץ 2 קשת, שהחלה שלשום לשדר גם בשבת, הודיעה לפני שקיבלה את יום השידורים השלישי כי המטרה המרכזית שלה היא להעלות את שיעורי הצפייה בבוקר ובצהריים



במפת השידורים של ערוץ 2 נשארו אזורים בודדים בלבד שבהם ניתן להפיק הכנסות גבוהות יותר באמצעות העלאת שיעורי הצפייה - משימה חשובה בעת מיתון, כשהביקוש לזמן פרסום יורד ואתו המחירים. אחד מהאזורים הפחות מטופחים הוא רצועת הבוקר והצהריים בשבת, שנודעה בשיעורי צפייה חד-ספרתיים נמוכים.



זכיינית ערוץ 2 קשת, שהחלה שלשום לשדר גם בשבת, הודיעה לפני שקיבלה את יום השידורים השלישי כי המטרה המרכזית שלה היא להעלות את שיעורי הצפייה בבוקר ובצהריים, באמצעות תוכניות זולות יחסית, שיאזנו את ההוצאה הגדולה הכרוכה ברכישת משחק הכדורגל שמשודר בשעות הערב.



שלשום, השבת הראשונה שבה שידרה קשת, על רקע שרב כבד, הצליחה הזכיינית להשיג את מטרתה. הצפייה בשעות הבוקר והצהריים עלתה פי שניים ואף יותר, לעומת השבועות הקודמים.



לוח התוכניות החדש של קשת מורכב משני חלקים, המיועדים לקהלי מטרה שונים ומשכו מפרסמים שונים: רצועת שידורי בישול וסגנון חיים, המיועדת לנשים ולקהל מבוגר יחסית, ורצועת סרטים ישראליים שבה היעד המרכזי הוא גברים וצעירים. לעת עתה, החלק השלישי מורכב משידור משחקי הכדורגל שישודרו עד סוף העונה במאי.



"התוצאות מוכיחות את האמונה שלי: בכל שעת שידור שבה אנשים לא צופים, ברגע שנותנים להם תכנים מתאימים, הם יבואו לצפות", אמר אתמול מנכ"ל קשת, אבי ניר.



בתוכניות הבישול של קשת, "שיעור פרטי עם אהרוני" ו"השף המתלבש" ששודרו ב-10:59-10:00 בבוקר, היה שיעור הצפייה הממוצע 5.8% בקרב כלל האוכלוסייה, לעומת כ-2.1% בשלושת ימי השבת הקודמים, לפי נתוני הוועדה למדרוג, המופקים על ידי טל-גאל, מקבוצת /TNSטלסקר.



שיעור הצפייה בקרב נשים היה 3.5%, לעומת 0.9% בשבתות קודמות. בצפייה בתוכניות הבוקר בלטה האוכלוסייה המבוגרת: שיעור הצפייה בקרב בני 54-45 ובני 55 ומעלה היה 4.4%, לעומת 1.2% ו-1.6% בשבתות קודמות, בהתאמה. בערוץ 1 זכתה במקביל התוכנית "גלובוס" בשיעור צפייה ממוצע של 2%.



שידורי אחר הצהריים של קשת נארזו בכותרת "סאמבוסק כפול", והם מורכבים משני סרטים ישראליים המשודרים ברצף. שיעור הצפייה הממוצע בסרט "אבא גנוב 1" היה 7.6%, לעומת כ-3.7% בשבועות קודמים. שיעור הצפייה בקרב צעירים ובני נוער היה גבוה - 6.3% בקרב בני 11-4 ו-5.6% בקרב בני 17-12; אך שיעור הצפייה הגבוה ביותר היה בקרב בני 55 ומעלה - 7%. בסרט "סלאח שבתי" ששודר מייד לאחר מכן היה שיעור הצפייה 6.5%.



לדברי ניר, ההשקעה בסרטים אלה אינה גדולה. "אנחנו לא מחפשים איפה להשקיע הכי הרבה כסף, אלא למצות את הפוטנציאל. יעילות חשובה יותר מהשקעה", הוא אומר.



החלק השלישי של לוח השידורים של קשת הוא בשעות הערב. "למשחקי הכדורגל ולתוכנית 'עובדה' יש תוצאות טובות", מודה ניר ואומר כי הם יימשכו. במשחק הכדורגל בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, ששודר שלשום ב-18:50, היה שיעור הצפייה 17.6%. שיעור הצפייה במהדורת החדשות המורחבת היה 19.2% ואילו ב"עובדה" ששודרה לאחר מכן צפו 16.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully