וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס תבטל את חוזי הייעוץ שלה עם דלויט אנד טוש כדי להמנע מניגוד עניינים

דפנה מאור

7.4.2003 / 10:28

בשנת 2001 קיבלה דלויט מג'נרל מוטורס שכר של 102 מיליון דולר, מתוכו רק 21 מיליון דולר על ביקורת חשבונאית, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



ענקית הרכב ג'נרל מוטורס מתכננת לבטל את חוזי הייעוץ שיש לה עם דלויט טוש טומטסו, בשל חשש מניגוד עניינים בביקורת החשבונאית שעורכת דלויט עבורה. על המהלך, המתבצע לאחר חשיפתן של שערוריות חשבונאיות אינספור בוול סטריט, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



חברות רואי חשבון רבות הפרידו בשנתיים האחרונות את עסקי הייעוץ שלהן, כדי להמנע ממראית עין של ניגוד עניינים. חברות המעסיקות רואי חשבון החלו לבטל חוזי ייעוץ נפרדים שהיו להן עמן, בלחץ המשקיעים. החשש התמקד בכך שהביקורת החשבונאית עשויה להיות מושפעת מרצונן של החברות המבקרות לזכות בחוזי ייעוץ מכניסים יותר מהלקוחות.



לפני שנתיים הופרדה מפירמת ארתור אנדרסן חטיבת הייעוץ שלה, אנדרסן קונסלטינג, שברבות הימים הפכה לאקסנצ'ר. בשנה שעברה הפסיקה אנדרסן את פעילותה כמבקרת חשבונאית, לאחר שהתגלתה מעורבותה בשערוריית זיוף ספרי החשבונות של אנרון. KPMG הפרידה את תחום הייעוץ שלה, KPMG קונסלטינג, שבעקבות השערוריות שינתה את שמה לברינג פוינט, כדי לא להיות מזוהה עם ענף החשבונאות המושמץ.



ג'נרל מוטורס שילמה לדלויט שכר טרחה של 102 מיליון דולר ב-2001, מתוכם רק 21 מיליון דולר לעבודת ביקורת חשבונאית, דיווח "וול סטריט ג'ורנל". דלויט היתה אמורה להפריד את חטיבת הייעוץ שלה, אך לא הצליחה להשיג מימון נאות לעסקה. בסוף מארס נסוגה מתוכניתה זו, והיא היום היחידה מארבע הפירמות הגדולות (ביג פור) אשר לא הפרידה את חטיבת הייעוץ שלה. בעקבות זאת הודיעו כמה מלקוחותיה כי יפסיקו לקבל שירותי ייעוץ ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully