וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קיבל העתירה כנגד הפקעת שידורי הערוצים הזרים על ידי צה"ל בזמן חירום

אמיר הלמר

7.4.2003 / 10:53

ההחלטה התקבלה ברוב קולות כנגד דעתו החולקת של השופט יעקב טריקל; בעתירה נטען כי הפקעת השידורים פוגעת בחופש הביטוי



שופטי ביהמ"ש העליון הודיעו היום כי קיבלו את העתירה שהוגשה לאחרונה כנגד נוהל ההשתלטות של צה"ל על ערוצי הטלוויזיה לצורך שידורי חירום במקרה של נפילת טילים.



ההחלטה התקבלה ברוב קולות של השופטים דליה דורנר וריבלין כנגד דעתו של השופט יעקב טריקל. בהחלטה קובעים למעשה השופטים כי החלטת צה"ל להפקיע השידורים במקרה חירום לא תחול על ערוצי הרשתות הזרים ברדיו ובטלוויזיה.



השופטים ציינו כי במידה ויימצא פיתרון טכני מלא שיאפשר מתן הודעה בכל הערוצים הזרים המפנה לשידורי החירום ניתן יהיה לבצע זאת, אך עד שיימצא פיתרון המאפשר זאת בכל הערוצים ולא רק בחלקם לא תתאפשר הפקעת השידורים בערוצים זרים אלה ע"י צה"ל.



כזכור, לפני כחודש הגיש איש העסקים עופר נאמן, שתי עתירות באמצעות עו"ד חנן מלצר ועו"ד מיכאל קירש, ובאמצעות עו"ד מיכל שקד, כנגד ההחלטה כי במקרה של נפילת טילים ישתלט צה"ל על כל ערוצי הטלוויזיה והרדיו, כולל הערוצים הזרים, למשך כ-15 דקות. העותרים טענו כי מדובר בפגיעה אנושה בחופש הביטוי וחופש המידע.



העותרים אף ציינו כי ניתן להשיג את התוצאה בדרכים שיפגעו פחות בצופים דוגמת כתובית רצה בתחתית המסך שתפנה את הצופים בערוצים הזרים להודעת החירום שתשודר בערוצים הישראלים.



מנגד, טענה פרקליטות המדינה כי מדובר בנוהל שנועד להציל חיים ולמנוע פגיעה באזרחים וכי הנוהל סביר ואינו מצדיק את התערבות בית המשפט. עוד נטען כי שאלה מהי הדרך הטובה ביותר להגן על האוכלוסיה היא שאלה מבצעית ובטחונית בבסיסה, ולכן לא ראוי שבית המשפט יתערב בה כלל, ועליו לדחות את העתירה גם מסיבה זו.



במהלך הדיונים ביקש ביהמ"ש לצרף לעתירה כמשיבים את חברות הכבלים והלוויין כדי לקבל תמונה כוללת לגבי האפשרויות הטכניות העומדות לצורך מתן הודעות חירום בערוצים הזרים מבלי להפסיק את שידוריהם.



לאחר מכן חזרה בה המדינה מטענתה כי קיימת חובה להשתלט על הערוצים הזרים במטרה לשדר בהם את שידורי החירום והודיעה לבג"צ כי נמצאו פתרונות אחרים ל-90% מהמקרים. למרות הודעת המדינה, כאמור החליטו השופטים לקבל את העתירה ולא לאפשר ההשתלטות על ידי צה"ל. הנימוקים יפורסמו במועד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully