וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי חתמה על הסכם עם ITXC להעברת שיחות ברשת במאות אלפי דולרים בשנה

ערן גבאי

7.4.2003 / 10:49

ווקלטק הקימה את ITXC אך אינה משמשת עוד כבעלת עניין; ITXC מעבירה כ-20 מיליון דקות ביום; היקף השיחות VOIP החוקיות בארץ - כ-10% מסך השיחות הבינלאומיות



בזק בינלאומי חתמה על הסכם עם חברת ITXC, המוכרת דקות שיחה טלפונית ברשתות נתונים ב-VOIP. גורמים בשוק מעריכים את היקף העסקה במאות אלפי דולרים בשנה.



לבזק בינלאומי הסכמי החלפת קיבולות עם כ-65 מינהלים זרים בעולם. ITXC, שהוקמה במקור על ידי ווקלטק, מעבירה ברשת שלה כ-20 מיליון דקות ביום לכל העולם.



בבזק בינלאומי מאמינים שתעבורת השיחות ברשת האינטרנט תלך ותגדל כבר בשנה הקרובה. ההערכות הן שהיקף השיחות החוקיות בארץ המתבצעות באמצעות VOIP, מהווה כ-10% מסך השיחות הבינלאומיות. באחרונה דיווחנו כי נתוני משרד התקשורת קובעים שהיקף השיחות הבינלאומיות הבלתי חוקיות, שרובן מתבצע ב-VOIP, נאמד בכ-10%-15% מהיקף תעבורת השיחות הבינלאומיות, והפגיעה בספקיות השירות נאמדת בכ-200 מיליון שקל בשנה.



ווקלטק הקימה את החברה הבת ITXC, שהונפקה בנאסד"ק ב-1999, ושימשה עבורה כמקור מזומנים. החברה ביצעה הנפקה שנייה ב-2000, ומאז החלה ווקלטק לממש את החזקותיה בחברה, עד שלאחרונה היא אינה נמנית עוד על בעלי העניין בה.



שוק ה-VOIP עדיין לא התרומם, כפי שהתחזיות המוקמות העריכו. עם זאת, לכל השחקנים בשוק ברור כי השוק צפוי לבצע פריצה קימה בשנה הקרובה, ולכן יותר ויותר חברות מגדילות את הסכמי ההתחברות שלהן עם ספקיות השיחות ברשת.



השוק עדיין סובל מתחרות מחירים הן בין ספקי השירות והן מול חברות השיחה הבינלאומיות, מבעיה שיווקית, ומבעיית איכות ואמינות הטכנולוגיה.



ההערכה היא שככל שיותר ויותר לקוחות יבקשו לקבל שירותי תקשורת נוספים (אפשרות לשליחת E-mail, שיחות ועידה וכו') כך תגדל הדרישה לקיים שיחות ב-VOIP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully