וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית כנגד בנק לאומי ולאומי קארד על סך 64 מיליון שקל

אמיר הלמר

7.4.2003 / 12:58

בתביעה נטען כי חברת לאומי קארד הטעתה את לקוחותיה וגובה מהם דמי חבר שלא כדין; התביעה הוגשה במקור בנצרת והועברה אתמול לתל אביב

אפרת גרשוני, לקוחה של מנפיקת כרטיסי האשראי חברת לאומי קארד, שבבעלות בנק לאומי , הגישה לאחרונה תובענה ייצוגית כנגד השניים על סך של כ-64.2 מיליון שקל בטענה שהחברה גובה מלקוחותיה תשלום בגין דמי חבר שלא כדין. התביעה הוגשה במקורה בבית המשפט המחוזי בנצרת והועברה אתמול לביהמ"ש המחוזי בתל אביב.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד תמיר סבן נטען, בין השאר, כי לתובעת הונפק בשנת 2001 כרטיס אשראי מסוג לאומי קארד זהב, ובמעמד קבלת הכרטיס היא חתמה על מסמך חוזה הצטרפות לחברה. התובעת טוענת עוד כי כשנה לאחר מועד הנפקת כרטיס החיוב הנ"ל, גילתה כי בוצעה בכרטיסה עסקה שכונתה בדו"ח החודשי בשם "דמי חבר בנק לאומי ויזה" בסכום של 321.23 שקל.

לטענת התובעת, התברר לה שדמי חבר שנתיים נגבים אחת לשנה עבור כרטיס לאומי ויזה שלא בוצעו באמצעותו 6 פעולות רכישה בממוצע חודשי, וכי גובה העמלה קבוע בתעריף הבנק. התובעת טוענת עוד כי במהלך חתימתה על החוזה וקבלת הכרטיס לא נאמר לה דבר על עמלה שתיגבה ממנה בגין החזקת כרטיס החיוב המונפק לה. כמו כן, טוענת התובעת כי בתעריפון הבנק לא מצוי אזכור לגבי סכומי דמי החבר הנגבים בגין אחזקת כרטיס האשראי.

לאומי קארד והבנק הטעו את ציבור לקוחותיהן, לטענת התובעת, בכך שגרמו להם להבין כי השימוש בכרטיס חיוב אינו כרוך בעמלת דח"ש, בעוד שהיתה בכוונתם לגבות דח"ש בתום שנת שימוש בכרטיס החיוב. עוד טוענת התובעת כי הבנק הפר את חובותיו על פי חוק הבנקאות, וכי בסכם ההצטרפות ללאומי קארד המהווה חוזה אחיד נכללים תנאים מקפחים שיש לבטלם.

התביעה הוגשה במקורה בבית המשפט המחוזי בנצרת. בנק לאומי ולאומי קארד המיוצגות על ידי משרד עורכי הדין של ב. לוינבוק ושות' טענו כי יש להעביר את הדיון לתל אביב, וזאת לאור תניית השיפוט הקיימת בהסכמים בין החברה לבין לקוחותיה. מנגד, טענה התובעת כי תנייה זו מהווה סעיף מקפח בחוזה אחיד ולכן יש לבטלה. לבסוף הוחלט על העברת התובענה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully