וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד טירה : עובדי המגזר הפרטי שישבתו לא יקבלו שכר עבור ימי השביתה

עינב בן יהודה

7.4.2003 / 13:19

יו"ר לשכת התיאום קורא להסתדרות לקבל הצעת האוצר ולהיכנס למשא ומתן לאלתר; טוען כי כל יום של שביתה כללית יגרום לאובדן 2,000 מקומות עבודה

יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, עודד טירה, הודיע היום לח"כ עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, כי שביתה במגזר העיסקי היא הפרה של האמנה לשקט תעשייתי ותהווה חציית קו אדום ביחסים שבין ההסתדרות לבין לשכת התיאום.

טירה ציין כי כל יממת שביתה תגרום לאובדן של כ-2,000 מקומות עבודה ותדרדר את יחסי הסחר של ישראל עם העולם ובכך תגרום נזקים בלתי הפיכים למגזר העסקי. לדבריו, עד עתה, מאז החלה השביתה, נגרם למשק נזק בהקף של 350 מיליון שקל ואובדן של 1,000 מקומות עבודה.

טירה קורא לפרץ להסיר את איום השביתה להפסיק את העיצומים ולקבל את הצעתו של שר האוצר להיכנס לדיונים עמוקים ויסודיים על מנת למצוא פתרון למנוע את השביתה. טירה הביע אמון כי עובדי המגזר הפרטי לא ישבתו, אך הודיע כי יפעל לכך שעובדים שישבתו לא יקבלו שכר תמורת ימי השביתה. הוא קורא לממשלה ולרשויות לפעול באותה צורה.

נשיאות איגוד לשכות המסחר קיימה אמש דיון חירום על רקע כוונת ההסתדרות להכריז על השבתת המשק ביום ד' הקרוב. נשיאות האיגוד שבה ודרשה מהממשלה לעשות שימוש בסמכותה ולהתקין לאלתר תקנות לשעת חירום, תקנות שבמסגרתן יוצאו צווי ריתוק לעובדים במקומות עבודה חיוניים. נשיאות האיגוד החליטה עוד כי תשקול נקיטת צעדים משפטיים, לרבות הוצאת צווי מניעה אם השביתה תצא לפועל.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר שהשביתה אם תתקיים עלולה להחזיר את המשק למצבו בשנת 1985. "ההסתדרות מתמקחת על קיצוצי שכר בעוד שבמגזר העסקי נסגרו בשנתיים האחרונות למעלה מ-80 אלף עסקים שכל הונם ירד לטימיון. השבתת המשק כעת תביא לקריסתם של עסקים נוספים בעיקר אלה המושתתים על סחר ביצוא או ביבוא, תגביר את האבטלה והנשכרים היחידים ממנה יהיו אולי מנגנון ההסתדרות והוועדים החזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully