וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי צונח ב-4.8% בבורסת הנפט של לונדון בעקבות התקדמות בעלות הברית בבגדאד

רונן סרברניק

7.4.2003 / 18:52

מחיר החוזים על הברנט למאי ירד ל-23.50 דולר לחבית; הפקת הנפט בניגריה חודשה על ידי החברות הזרות



מחיר הנפט הגולמי נופל ב-4.8% במסחר בבורסת הנפט הבינ"ל בלונדון. החוזים על הברנט למסירה במאי נסחרים ב-23.50 דולר לחבית, בעקבות דיווחים על כניסת כוחות ארה"ב למרכז בגדאד. הבוקר ירדו החוזים בבורסת הסחורות של ניו יורק ב-2.9%. בנוסף, חודשה חלק מהפקת הנפט בניגריה לאחר שבועיים של השבתה.



דיווחים כי ארה"ב תפסה כמה מהארמונות הנשיאותיים בבגדאד, לאחר שכוחותיה פילסו דרך לתוך העיר, הזניקו את השווקים. מטוס אמריקאי נחת הבוקר בשדה התעופה של בגדאד, לראשונה מאז נתפס השדה על ידי כוחות אמריקאיים. המשקיעים מקווים שההתקדמות מבשרת על קיצה הקרב של המלחמה.



ירידת מחיר הנפט נרשמה במקביל לירידה במחירי הזהב והאג"ח הממשלתיות בארה"ב, ובמקביל לעלייה בשער הדולר ובבורסות אסיה ואירופה.



לנוכח ההתקדמות המהירה של כוחות הקואליציה בסוף השבוע, מקווים המשקיעים שהמלחמה בעיראק תסתיים בתוך שבועות ספורים. לירידת מחירי הנפט תרמה תוכנית של האופוזיציה העיראקית הגולה לחסל את המונופול הממשלתי על הנפט בעיראק, ולאפשר לחברות הנפט הבינ"ל להיכנס לעיראק ולשחק תפקיד משמעותי בשוק הנפט לאחר נפילתו של סדאם חוסיין.



תוכנית זו נתמכת על ידי הממשל האמריקאי. עיראק אמורה להישאר חברה באופ"ק, אולם היא לא תגביל את תפוקת הנפט שלה.



בנוסף, חודשה הפקת הנפט בניגריה - לאחר שהושבתה חלקית בשל קרבות בדלתת הניז'ר בין פלגים יריבים במדינה. שברון טקסקו ורויאל דאץ'/Shell הודיעו על חידוש העבודה, וזאת לאחר 12 ימים של השבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully