וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג להסתדרות: בית המשפט מעכב את הדיונים למינוי מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה

אמיר טייג

7.4.2003 / 14:04

ביהמ"ש בתל אביב הוציא צו מניעה זמני נגד שר האוצר והמפקח על הביטוח בו אסר עליהם לכנס הוועדה המייעצת בנושא קרנות הפנסיה; ביהמ"ש: בהרכב הוועדה קיים ניגוד עניינים



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, קיבלה את בקשת ההסתדרות וקרנות הפנסיה של ההסתדרות למתן צו מניעה זמני נגד שר האוצר, בנימין נתניהו, והמפקח על הביטוח, אייל בן שלוש, ואסר עליהם לכנס את הוועדה המייעצת בנושא קרנות הפנסיה. תפקידה של הוועדה המייעצת הוא לדון בכוונת האוצר למנות לקרנות הפנסיה מנהלים מורשים מטעם האוצר.



השופטת קיבלה את עמדת ההסתדרות לפיה פעל משרד האוצר בניגוד לקבוע בחוק, וכינס את הוועדה למרות שהיא אינה מונה את מספר החברים הקבוע בחוק. ההסתדרות טוענת כי על פי החוק הוועדה צריכה לכלול כ-5 נציגי ציבור, בעוד שבישיבותיה האחרונות היא מנתה רק נציג ציבור אחד. ההסתדרות טענה כי שר האוצר מינה מתוך חמשת חברי הוועדה ההכרחיים רק כ-3 חברים, המייצגים את חברות הביטוח, המהוות מתחרות לקרנות הפנסיה, ולפיכך ההחלטות שוועדה זו תקבל הינן מוטות. השופטת פלפל קיבלה את עמדת ההסתדרות וקבעה כי "בהרכב הנוכחי של הוועדה המייעצת קיים ניגוד עניינים מובנה וממשי, הפוסל אותה מלדון בעניין מינוי מנהלים מורשים לקרן הפנסיה".



כמו כן, השופטת קיבלה את עמדת ההסתדרות שטענה כי "מינוי מנהלים מורשים יהיה הלכה למעשה הלאמה של תחום הפנסיה בישראל, כשדבר זה נעשה בצורה חפוזה, בסתירה להחלטות ממשלה ולהסכמים מחייבים, ובעל השלכות מרחיקות לכלל המערכת הסוציאלית בארץ".



בין ההסדרות והאוצר ניטש קרב ארוך לגבי סמכותו והצורך במינוי מנהלים מורשים מטעם האוצר לניהול קרנות הפנסיה, הסובלות מגירעונות אקטואריים גבוהים. בהסתדרות טוענים כי האוצר מבקש להלאים את קרנות הפנסיה, בעוד שמנהלי הקרנות הציגו ירידה שנתית בהיקף הגירעונות. מנגד, טוענים באוצר כי הניהול של ההסתדרות הוא אחד הגורמים העיקריים לגרעונות עמוקים. כמו כן, טוענים באוצר כי לא ייתכן שהניהול ייוותר בידי ההסתדרות, בעוד האוצר יהיה ערב לגרעונות שהם צברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully