וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילנות בטוחה מפחיתים את התחזיות לשיכון ובינוי עקב הדו"חות החלשים וביטול החוזה בצ'כיה

אילן מוסנאים

7.4.2003 / 14:26

מנמיכים מחיר היעד למניה ל-3 שקלים - גבוה בכ-3.4% ממחירה בשוק; כביש חוצה ישראל יניב הפסדים בתחילת הדרך; צופים שיפור בתזרים המזומנים ברבעון ה-1 של השנה;



"בעקבות ביטול הפרויקט של שיכון ובינוי בצ'כיה ותוצאות החברה ברבעון הרביעי, אנו מפחיתים את תחזית ההכנסות העתידית של החברה בחו"ל (החל מ-2004) ואת ההכנסות והרווחים הצפויים מפעילות המגורים של החברה". כך כותב האנליסט עופר לבני מאילנות בטוחה, בעדכון המלצה למניית שיכון ובינוי.



כעת מעריך האנליסט כי החברה תסיים את 2003 עם רווח של 72 מיליון שקל במחזור הכנסות של כ-4.41 מיליארד שקל. את 2004 צפויה שיכון ובינוי לסיים עם רווח נקי של 71 מיליון שקל ומחזור הכנסות של כ-4.22 מיליארד שקל.



העדכון בא לאחר שממשלת צ'כיה הודיעה לשיכון ובינוי כי החליטה לבטל את ההתקשרות עמה להקמת כביש אגרה במדינה, הסכם שהיה אמור להניב לחברה הכנסות של מאות מיליוני דולרים.



במקביל מציין לבני כי החליט להפחית את שיעור ההיוון לפיו הוא מעריך את שווי החברה, מרמה של 10.8% לרמה של 10.2%, וזאת בעקבות התפזרות חוסר הוודאות סביב הפרויקט בצ'כיה והירידה בריבית הריאלית.



באילנות בטוחה אומדים את שווי השוק של שיכון ובינוי ברמה של 1.2 מיליון שקל. בעקבות העדכון הוא מפחית את מחיר היעד למניית החברה לרמה של 3 שקל, מחיר הגבוה בכ-3.4% ממחירה בבורסה.



לבני מציין כי תוצאות שיכון ובינוי ברבעון הרביעי, בו הפחיתה החברה 18.5 מיליון שקל בגין תקן 15, היו חלשות והחברה הציגה בו רווח גולמי של 124 מיליון שקל בלבד - נמוך בהשוואה לרווח גולמי של 164 מיליון שקל ברבעון המקביל ולתחזיותיו לרווח גולמי של כ-156 מיליון שקל. היום הוא מעריך כי ההפרשה של החברה, למרות היותה נמוכה יחסית, אמורה להיות מספקת, שכן רוב הקרקעות שלה נרכשו לפני שנים רבות ורשומים במאזני החברה בערכים נמוכים מהשווי האמיתי שלהם.



עיקר ההרעה בפעילות החברה נבעה משחיקה של כ-10% בהכנסותיה השנתיות בתחום יזמות המקרקעין ל-905 מיליון שקל ומירידה של כ-4.8% בתחום הקבלנות לרמה של כ-1 מיליארד שקל. לבני מציין כי הירידה בתוצאות פעילות יזמות המקרקעין לוותה בצניחה של 33% ברווחיות הגולמית של פעילות זו. באילנות בטוחה מציינים כי כיום אנו עדים להתייצבות מסוימת ברמת הפעילות בתחום המגורים, אך שיפור משמעותי ייתכן רק במקביל ליציאת כלל המשק מהמיתון בו הוא שרוי.



מגזר הקבלנות, בו נרשם גידול של 10.7% בהכנסות מבנייה שלא למגורים וירידה של 34.8% בהכנסות מבניה למגורים, הסב לחברה הפסד גולמי שנתי של כ-14 מיליון שקל ב-2002 וזאת לעומת רווח גולמי של 60 מיליון שקל ב-2001. לבני פסימי גם לגבי הסיכויים להתאוששות מגזר הקבלנות בטווח הקרוב, ומעריך כי היא אינה צפויה להתרחש ב-2003.



התחומים בהם הציגה החברה צמיחה הם תחום הסלילה והתשתיות, שרשם גידול של כ-3.8% בהכנסות והכפלה של הרווח הגולמי לרמה של 297.5 מיליון שקל, והפעילות בחו"ל, שצמחה מרמת הכנסות של 725 מיליון שקל ב-2001 לרמה של 1.2 מיליארד שקל ב-2002.



השחיקה ברווח הגולמי וכן הוצאות חד פעמיות של כ-13 מיליון שקל הובילו את החברה להפסד לפני מס של כ-6.5 מיליון שקל. עם זאת, לבני מציין כי שיכון ובינוי ממשיכה ליהנות מרווחי החברות הכלולות שלה - בעיקר השותפויות בנכסי הנדל"ן המניב בחו"ל. הוא מוסיף כי החברה תרשום בשנה הקרובה גם את חלקה בתוצאות כביש חוצה ישראל אשר נפתח לתנועה. הוא מעריך כי בתחילת הדרך שלה תרשום פעילות זו הפסדים, כך שבאילנות בטוחה מצפים לירידה בהכנסות מהחברות הכלולות ברבעונים הקרובים.



נקודה בעייתית נוספת שלבני שם עליה דגש היא ההרעה המהותית בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ב-2002. באילנות בטוחה מציינים כי החברה, שנהנתה בשנים הקודמות מתזרימי מזומנים גבוהים, סיימה את השנה שחלפה עם תזרים של 24 מיליון שקל בלבד. זאת, כאשר ברבעון הרביעי היא דיווחה על תזרים שלילי של כ-111 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים חיובי של 119 מיליון שקל ברבעון המקביל.



לבני מעריך כי הסיבה העיקרית לירידה בתזרים המזומנים נובע מהשפעות עיתוי של תשלומים גדולים בארץ ובחו"ל, בעיקר משום שהממשלה דחתה תשלומים לספקים מדצמבר 2002 לינואר 2003. הוא מציין כי הוא צופה ירידה ביתרת הלקוחות של החברה כבר ברבעון הראשון של השנה, אשר תשפיע על התזרים בהמשך השנה.



לבני מתכוון לבחון את השינויים ביתרת הלקוחות של שיכון ובינוי ברבעונים הקרובים, ובמידה שהיא תמשיך לגדול הוא יבחן מחדש את הההערכה שלו לגבי הסיכון הטמון בחברה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully