וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות בפתיחת שבוע המסחר

עידו אלון

4.6.2003 / 23:29

הנאסד"ק עולה ב-3.2% והדאו מוסיף 2.7%; מרקורי מוסיפה כ-4%; צ'ק פוינט עולה בכ-3.5%; לומניס עולה ב-3.5%; גיוון אימג'ינג מוסיפה כ-2%


על רקע הדיווחים מעיראק המצביעים על כך שאולי סופה של המלחמה הולך וקרב, פתחה וול סטריט את שבוע המסחר בעליות חדות. הנאסד"ק עולה כעת ב-3.2% והדאו מוסיף 2.7%. כוחות הקואליציה אומנם סובלים מפגיעות רבות, בהם הרוגים, אולם הדיווחים ברשתות המערביות מצביעים על כך שהכוח האמריקאי-בריטי הוא ששולט בקרבות. בנוסף, דיווחו הכוחות על כיבושם של מספר יעדי מפתח, ובהם 2 ארמונות של סדאם חוסיין. גם אישורם של גורמים בכירים בצבא הבריטי על מציאת גופתו של הגנרל עלי חסן אל מג'יד, האחראי על תקיפת הכורדים ב-1988 בגז, מוסיפה לתחושה החיובית בארה"ב. בורסות אירופה מגיבות אף הן בעליות חדות של כ-4%-5%.

המגמה החיובית שלטה בוול סטריט גם בשבוע שעבר והמדדים סיימו בעליות בסיכום שבועי. הנאסד"ק הוסיף במהלך השבוע 1% לרמה של 1,383 נקודות והדאו ג'ונס עלה ב-1.6% לרמה של 8,277 נקודות.

בין המניות הישראליות הנסחרות, נרשמת מגמה חיובית ומניות בודדות בלבד רושמות ירידות. המניות הכבדות רושמות בחלקן עליות חדות. מרקורי עולה ב-3.8% למחיר של 32.6 דולר וצ'ק פוינט עולה ב-3.4% למחיר של 15.6 דולר. טבע עולה ב-2.5% למחיר של 45.1 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-12 מיליארד דולר. בשבוע הבא יפתחו צ'ק פוינט ואמדוקס את עונת הדו"חות לרבעון הראשון, והן ידווחו על תוצאותיהן ביום שלישי לאחר המסחר.

מניית אן.די.אס שבה לרכז עניין היום, ועולה כעת ב-5.8% למחיר של 12 דולר, אם כי במחזור נמוך. היום הודיעה אן.די.אס על חוזה עם חברת Foxtel האוסטרלית. אן.די.אס נבחרה להיות הקבלנית הראשית בפרויקט התוכן הדיגיטלי של החברה האוסטרלית, שעל שירותיה מנויים מיליון בתי אב. בנוסף, NDS תספק לה את מערכת הגישה המותנית שלה, VideoGuard, וטכנולוגיות נוספות. הפרויקט מוערך במיליוני דולרים והוא יתפרש על פני 5 שנים. מתחילת החודש הוסיפה מניית אן.די.אס 38% ושווי השוק של החברה מסתכם בכ-608 מיליון דולר.

בית ההשקעות CIBC הביע בדו"ח חדש חשש מפני היותה של חברת לומניס בבעיית נזילות קשה, או אפילו חדלת פירעון, וזאת לאור החוב הגבוה של החברה, השווקים התחרותיים בהם היא פועלת בתחום הלייזרים הרפואיים והיותה מפסידה. בנוגע לתוצאות הרבעון הראשון של החברה, בבית ההשקעות ביצעו בדיקה ראשונית לגבי התוצאות, ובמסגרתה הגיעו למסקנה כי ההפסדים יהיו נמוכים מהתחזיות המוקדמות שלהם. התחזיות עמדו על 9.8 מיליון דולר לרבעון הראשון, וכעת האנליסטים מצפים להפסד של 6-8 מיליון דולר. יצוין, כי החברה עצמה הנחתה להפסד של 5 מיליון דולר. ההכנסות הצפויות ברבעון הראשון, לפי האנליסטים, הן 80.8 מיליון דולר. מניית החברה עולה ב-3.4% למחיר של 1.2 דולרים לאחר שביום שישי האחרון ירדה ב-6.4%. שווי השוק של החברה מסתכם ב-45 מיליון דולר.

שני בתי השקעות המכסים את חברת גיוון אימג'ינג , קיצצו באופן חד בדו"חותיהם האחרונים את התחזיות לחברה. ב-CIBC מספקים תחזית הכנסות לשנה הנוכחית בסך 40 מיליון דולר תחת הערכה קודמת ל-52 מיליון דולר, שהיתה קרובה יותר לתחזיות החברה - 58 מיליון דולר. בשורה התחתונה צופים האנליסטים הפסד שנתי נקי של 46 סנט למניה (11.5 מיליון דולר), תחת תחזית קודמת להפסד נקי של 28 סנט למניה בלבד (7 מיליון דולר).

גם בבית ההשקעות Wells Fargo נותרים סקפטיים לגבי יכולתה של החברה להציג צמיחה של 100% ב-2003, וצופים כי רק ב-2004 תדווח החברה על הכנסות של 60 מיליון דולר. מאז פרסום האזהרה על ידי גיוון אימג'ינג, ביום חמישי האחרון, איבדה המניה כ-12%. כעת היא מוסיפה 2.2% למחיר של 8 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully