וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיות בעולם סוחפת השקל: הדולר היציג איבד כ-0.4% ל-4.644 שקלים והשלים ירידה של 3.5% מאז נאום בוש

אמיר טייג

7.4.2003 / 15:37

היורו היציג ירד ב-1.7% ל-4.916 שקלים; העליות - למרות דברי הנגיד כי "אין להתבשם עדיין מהכיוון החיובי של השווקים"; סוחר: ב-4.65 שקלים לדולר הופיעו קונים רבים;



הדולר פתח את שבוע המסחר בירידה כאשר הדולר היציג נחלש לרמה של 4.644 שקלים - כ-0.37% מתחת לרמה בה נקבע השער היציג ביום שישי. היורו היציג רשם ירידה חדה של כ-1.7% לרמה של 4.916 שקלים. לאחר קביעת היציג נסחרים היורו והדולר ללא שינוי ניכר. העליות החדות בשקל הן על רקע הידיעות האופטימיות הזורמות בימים האחרונים מכיוון עיראק, ולפיהן כוחות הקואליציה לא נתקלים בהתנגדות בכניסתם לבגדאד - ובשל הירידות החדות שנרשמות ביורו בשוקי העולם.



אתמול במסגרת המסחר באופציות רשם הדולר עלייה קלה לעומת היציג, ונסחר ברמה של 4.666 שקלים לקראת סוף היום. הגורם לעלייה אתמול בדולר יוחס לדברי הנגיד קליין בוועדת הכספים כי "אין להתבשם עדיין מהכיוון החיובי שקיבלו השווקים באחרונה".



סוחר בכיר בחדר עסקות של בנק גדול מעריך כי עד חג הפסח צפויה תקופה שקטה יחסית, אשר תתאפיין ביציבות בדולר ובמחזורים נמוכים יחסית. להערכתו, ברמה של 4.65 שקלים לדולר יתעוררו רוכשי דולרים רבים, אך הוא לא צופה כי רמה זו תהווה נקודת תפנית. להערכתו, ללא התפתחויות מהותיות בעיראק עשוי הדולר, לאחר תקופת התייצבות על רמה של 4.65 שקלים, להמשיך ולהידרדר מטה לרמה של 4.62 שקלים.



בשבועיים האחרונים רשם השקל עלייה חדה, על רקע ההערכות האופטימיות הזורמות מכיוון המפרץ - ולפיהן כוחות הקואליציה לא נתקלים בהתנגדות משמעותית בבגדאד. ביום שישי המשיך הדולר את דרכו מטה. שערו היציג נקבע על 4.661 שקלים, ירידה של 0.06% - ובכך השלים ירידה של כ-3.2% מאז נאומו של בוש לפני כשבועיים. לעומתו, היורו היציג רשם עלייה קלה ביום שישי של 0.12% לרמה של 5 שקלים.



למרות התחזקות השקל, עדיין מעיבים על חוסנו מספר גורמי אי ודאות. עדיין לא ברור כיצד יישם משרד האוצר את תוכניתו הכלכלית נוכח ההתנגדות הנחרצת שמגלה ההסתדרות, והשביתה הכללית במשק אותה מתכננת ההסתדרות לקראת הפסח. כמו כן, האופוריה אשר אפפה את שוק הכספים המקומי עשויה להתגלות כמוקדמת מדי - אם יתגלה כי כיבוש בגדאד נתקל בהתנגדות עיראקית עיקשת מהמצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully