וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר עובדי החינוך ברשויות המקומיות לא יקוצץ

ראלי סער

7.4.2003 / 17:28

האוצר נסוג מכוונתו לקצץ 20% משכרם לאחר שהמורים עתרו לבג"ץ; ההסתדרות נערכת לשביתה ושוקלת לדחותה בשבוע



מאת ראלי סער וחיים ביאור



האוצר נסוג בו מהחלטתו לקצץ 20% משכרם של עובדי ההוראה ברשויות המקומיות, בהם המורים התיכוניים, הפסיכולוגים והיועצים החינוכיים והסייעות לגננות, לאחר שמרכז השלטון המקומי וארגון המורים העל יסודיים עתרו לבג"ץ, והסתדרות המורים עתרה לביה"ד הארצי לעבודה.



ממסמך ששלח חשב משרד החינוך מוטי מרוז למרכז השלטון המקומי עולה, כי הסכום שקוצץ מהעברות תקציביות למימון שכר עובדי החינוך בחודש מארס, בסך 23 מיליון שקלים, יוחזר במלואו למרכז השלטון המקומי בחמשת החודשים הקרובים. מחרתיים היה אמור בג"ץ לדון בעתירת המורים על הקיצוץ בשכרם.



נוכחות חלקית נרשמה היום בבתי הספר העל יסודיים, ביום האחרון ללימודים לפני חופשת הפסח, לאחר שארגוני המורים, ההורים והתלמידים נחלקו ביניהם באשר לקיום הלימודים. בחלק מבתי הספר היסודיים חולקו היום תעודות לבוגרים, אף שארגון המורים הודיע כי הן לא יחולקו, במחאה על הקיצוץ בתקציב החינוך.



בחצות הודיעה מועצת התלמידים והנוער הארצית, בשיתוף עם ארגון ההורים הארצי, כי היא מבטלת את קריאתה שלא לקיים היום את הלימודים בבתי הספר התיכוניים. המועצה הסבירה שהצליחה להעלות את עניין הקיצוץ בתקציב החינוך לסדר היום הציבורי גם ללא שביתה. ואולם הבוקר הודיע ארגון ההורים הארצי כי הוא מתנגד לקיום לימודים בחטיבות הביניים ובבתי הספר העל-יסודיים. המורים התכוונו לקיים את הלימודים כרגיל, אך לא לחלק תעודות.



ההסתדרות נערכת לשביתה ושוקלת לדחותה בשבוע



שר האוצר, בנימין נתניהו, האשים אמש את ההסתדרות בסירוב להיכנס למשא ומתן ענייני עם האוצר על התוכנית הכלכלית. במסיבת עיתונאים שכינס לאחר כישלון שתי פגישותיו אתמול עם יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, אמר נתניהו כי הציע להסתדרות השעיה של חקיקת התוכנית הכלכלית תמורת השעיית העיצומים במגזר הציבורי, שאמורים להתרחב מיום רביעי. לדברי נתניהו, נציגי ההסתדרות מסרבים לפתוח במשא ומתן עד שהממשלה תתחייב שלא לשנות את תנאי העבודה בחקיקה. נתניהו דחה את התביעה, ואמר כי הבהיר להסתדרות שיפנה לחקיקה רק אם ראשי ההסתדרות יסרבו להיכנס למו"מ. נתניהו קרא להסתדרות לגלות אחריות ולהיכנס להידברות מיידית. "ראשי ההסתדרות מסרבים לדון אפילו על סעיף אחד", אמר.



ההסתדרות החליטה להקים צוות שיבחן את הצעות נתניהו שהועלו אמש, ובהן דחיית השביתה בשבוע לפחות, כדי "למצות את המשא ומתן". למרות זאת, ממשיכה ההסתדרות בהיערכות לשביתה.



עובדי משרדי הממשלה ממשיכים בעיצומים



העיצומים במשרדי הממשלה נמשכים. בלשכות התעסוקה ובביטוח לאומי אין קבלת קהל ואין מענה לפניות טלפוניות. עובדי משרד הפנים אינם מנפיקים דרכון חדש, מחדשים את תוקפו של דרכון קיים או מוציאים תעודת זהות, תעודת לידה ותעודת פטירה. במשרדי מס הכנסה לא ניתן לערער על גובה שומות או לבצע תיאום מס. בנמלי הים והאוויר אין משחררים מטענים שיובאו לארץ, פרט למטענים המתכלים במהירות כגון מוצרי מזון ותרופות. ברשויות המקומיות מפנים אשפה, אך אין קבלת קהל במשרדי הרשויות ואין רושמים דו"חות חניה לכלי רכב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully