וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת אלון דור-ברונפמן זכתה בהתמודדות על רבוע כחול: הציעה מחיר של 1.8 מיליארד שקל - כ-25% מעל שווי השוק

אמיר טייג

7.4.2003 / 16:55

הוועד הממונה של הקו אופ ימליץ לביהמ"ש לאשר את זכיית אלון דור של דודי ויסמן במכרז; החליט לדלג על שלב ההתמחרות בגלל גובה ההצעה



מאת אמיר טייג ואמיר הלמר



הוועד הממונה על הקו אופ ימליץ בפני בית המשפט לקבל את הצעתה של קבוצת אלון דור-מתיו ברונפמן לרכישת מלוא אחזקות הקו אופ ברבוע כחול . הצעתה של אלון דור, שבשליטת דודי ויסמן, היתה גבוהה באופן משמעותי משאר ההצעות, ונקבה במחיר המעניק שווי של 1.8 מיליארד שקל לרבוע הכחול - כ-25% מעל שווי השוק. בגלל ההפרש הניכר בין הצעתה של קבוצת אלון דור והצעותיהם של שאר המתמודדים, החליט הוועד הממונה לחסוך את שלב ההתמחרות, במסגרתו למציעים ניתנת אפשרות לשפר את הצעותיהם, ולהכריז מיד על אלון דור כזוכה ברכישה.



קבוצת אלון דור-ברונפמן גברה על יתר הקבוצות שהגיעו לשלב האחרון בהליך, הכוללות את קבוצת קרדן; קבוצת פז; וקבוצת רמי לוי וריבק ליין.



החלטת הוועד הממונה אינה סוף פסוק מבחינת הליך המכירה. החלטה זו עדיין צריכה לקבל את אישורו של בית המשפט, ואישור זה אינו ודאי. אם יבחרו נציגי בעלי המניות של הקו אופ לפנות לבית המשפט בבקשה כי לא יאשר את העסקה, עשוי בית המשפט לקבל את בקשתם. בעלי המניות עשויים לטעון כי מחיר העסקה נמוך מדי ואינו משקף את שווי פרמיית השליטה. הערכות הן כי בעלי המניות בקו אופ יקבלו תמורת אחזקותיהם סכום נמוך מהסכום עליו דובר לפני מספר שנים - כ-20 עד 25 אלף דולר למניה.



רבוע כחול הוא הנכס העיקרי של הקו אופ, והוא מחזיק בו כ-78%. לקו אופ אחזקות גם באיקאה. לפני מספר שבועות השלים הוועד הממונה של הקו אופ את מכירת הנכס השלישי והבעייתי מבין נכסי הקו אופ - המשביר לצרכן. לאחר המכירה השאיר המשביר לקו אופ חובות בסך כ-100 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully