וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת המחקר זנית אופטימדיה: המלחמה תעכב את ההתאוששות בענף הפרסום

רונן סרברניק

7.4.2003 / 18:13

קבוצת המחקר הורידה את תחזית הצמיחה הגלובלית למגזר לשנת 2003 ל-1.5%; העלתה את תחזית הצמיחה למגזר בארה"ב ל-2.2%



המלחמה בעיראק פגעה במומנט ההתאוששות של מגזר הפרסום, אשר נפגע קשות מהמיתון הנוכחי. אך בכירים במגזר עדיין צופים צמיחה קלה בהוצאות הפרסום הגלובליות השנה.



בדו"ח שפירסמה היום קבוצת המחקר זנית אופטימדיה, הורידה החברה את תחזית הצמיחה הגלובלית למגזר לשנת 2003 ל-1.5%, לעומת תחזית קודמת של 1.8%. לעומת זאת העלתה הקבוצה את תחזית הצמיחה למגזר בארה"ב לצמיחה של 2.2% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.9%.



"כל עוד המלחמה תהיה קצרה ומוגבלת בהיקפה, עשוי המגזר להמשיך ולצמוח, אך לא צפויה התאוששות משמעותית במגזר השנה", אמר ג'ונתן ברנארד, ממנהלי זנית אופטימדיה.



תקוות שהמלחמה בעיראק תסתיים בקרוב הובילו לעליות שערים במגזר הפרסום באירופה. את העליות הובילו קבוצות הפרסום פובליסיס והאוואס, אשר טיפסו בכ-10% כל אחת.



אך אם תתארך המלחמה מעבר למצופה, לא צפוי המגזר להתאושש כלל מאחר שסמנכ"לי פרסום אינם צפויים להגדיל את השקעות הפרסום בטרם יתפוגג חוסר הוודאות העוטף את שדות הקרב בעיראק.



קבןצת זנית אופטימדיה, אשר נמצאת בבעלות פובליסיס וקורדיאנט הבריטית, מסרה כי היא צופה צמיחה של 3.8% ב-7 שוקי הפרסום הגדולים בעולם ב-2004. זאת לעומת צמיחה שלילית של 0.8% שנרשמה ב-2002.



הקבוצה מסרה כי המלחמה בעיראק משפיעה יותר על השוק האירופי מאשר על שאר השווקים וקיצצה את תחזית הצמיחה של השוק האירופי ל-0.4% לעומת תחזית קודמת של 1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully