וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל אינווסטמנט תשלם לעו"ד יוסי שגב כ-6 מיליון דולר עקב המעילה של אריה גולדין

אמיר הלמר

7.4.2003 / 18:46

בית המשפט המחוזי קבע שאינווסטמנט, שנמצאת היום בבעלות גד זאבי, תשלם לשגב סכום של 2.35 מיליון דולר בצירוף ריבית דולרית של 11% לשנה החל משנת 1990



סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, גבריאל קלינג, קיבל היום את תביעתו של עו"ד יוסף שגב וחברת ההשקעות שלו י.מ.ש השקעות כנגד חברת כלל אינווסטמנט האוס, להשיב לו את הכספים שנוהלו בחשבונות כלל אינוסמנט בראשית שנות ה-90 ונפגעו מהמעילה שביצע מנכ"ל החברה, אריה גולדין.



בפסק הדין שניתן היום קבע קלינג כי כלל אינווסטמט אחראית לסכומים שפורטו בדו"חות שנמסרו ע"י גולדין לשגב. ביהמ"ש קבע שאינווסטמנט, שנמצאת היום בבעלות גד זאבי, תשלם לשגב סכום של 2.35 מיליון דולר בצירוף ריבית דולרית של 11% לשנה החל משנת 1990. סכום זה מהווה את ההפרש שבין הסכומים הנקובים בדו"חות שהציג גולדין לשגב באשר לתיק ההשקעות, לבין הסכום שקיבל שגב מגולדין - כ-1.75 מיליון דולר, יום לאחר שגילה את המעילה ודיווח עליה לראשי כלל.



ביהמ"ש אף קיבל את תביעתו של שגב בגין רשלנותה של כלל אינווסטמנט בנוגע לאי גילוי המעילה ומניעתה. ביהמ"ש קבע כי סכום הפיצוי בסעיף זה יהיה 300 אלף שקל. סכום הפיצוי, לפיכך, עומד על כ-6 מיליון דולר. ביהמ"ש חייב את כלל אינווסטמנט בהוצאות בסך של 300 אלף שקל.



במקביל דחה ביהמ"ש את תביעתו של שגב כנגד כלל ישראל בגין אותן עילות, וחייב אותו בתשלום הוצאות בסך 100 אלף שקל. את שגב ייצג בהליך עו"ד אפי פרי, כלל אינווסטמנט יוצגה ע"י עו"ד מיכה קירש וכלל ישראל יוצגה ע"י יוסי אברהם.



השאלה שתיוותר כעת היא ממי יוכל שגב לגבות את סכום הפיצוי שכן כלל אינווסטמנט, שהיתה בבעלות כלל סחר, נסגרה בשנת 1995 לאחר שעסקיה נפגעו עקב המעילה. כלל אינווסטמנט גם החזירה אז לנפגעי המעילה סכום של כ-30 מיליון שקל. ב-1998 נמכרה כלל סחר לאיש העסקים גד זאבי תמורת 550 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully