וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי ויסמן: "עסקת מימון רכישת השליטה ברבוע כחול סגורה"; מתיו ברונפמן מחזיק 50% מהקבוצה

אמיר טייג

7.4.2003 / 20:44

"אנו מאוד שמחים שזכינו במכרז; רבוע כחול ישתלב היטב עם פעילותנו בישראל", כך אומר ל-TheMarker בעל השליטה באלון דור; אלון ישראל תחזיק ב-50% הנותרים * קבוצת אלון דור-ברונפמן זכתה בהתמודדות על רבוע כחול: הציעה 1.8 מיליארד שקל - כ-25% מעל שווי השוק



"קיבלתי את דבר הזכייה שלנו לפני פחות מרבע שעה. אנחנו מאוד שמחים כי זכינו במכרז לרכישת השליטה ברבוע כחול, אשר ישתלב היטב עם הפעילות שלנו בישראל", כך אומר ל-TheMarker דודי ויסמן, בעל השליטה בחברת דור אלון, בתגובה לזכיית הקבוצה, אותה הוא מוביל, במכרז לרכישת מלוא האחזקות של הקו אופ ברבוע כחול. ויסמן מבהיר כי חבילת מימון הרכישה כבר סגורה, אך סירב לפרט האם הגורם המממן הוא מקרב השוק המקומי או זר.



ויסמן מבהיר כי הבעלות בקבוצתו מתחלקת שווה בין חברת אלון ישראל ובין המשקיע הזר מתיו ברונפמן. לשם הרכישה תוקם חברה ייעודית בה יחזיק ברונפמן 50%. "ברונפמן הוא בין המשקיעים הזרים הבודדים אשר נותנים אמון במשק הישראלי בימים קשים אלו ומוכן להשקיע סכומי כסף גדולים בכלכלה המקומית", אומר ויסמן. "הפעילות של אלון דור בארה"ב מאפשרת למשקיעים אמריקאים להרגיש נוח יותר להשקיע בישראל לצד חברה מנוסה כמו אלון דור, העומדת בדרישות המשקיעים הזרים".



מתיו ברונפמן הוא אחיו הצעיר של אדגר (ג'וניור) ברונפמן, המחזיק את קרן אתגר בישראל. רכישת רבוע כחול היא השקעתו הראשונה של מתיו ברונפמן בישראל. מתיו ברונפמן ירש את הונו מאביו, אדגר ברונפמן.



אלון דור היא חברת הדלק הצעירה בין ארבע חברות הדלק הישראליות הגדולות. החברה הוקמה בשנת 1990 על ידי התנועה הקיבוצית, ובשנת 1992 הצטרפה קבוצת בייסול, בבעלות שרגא בירן ודודי ויסמן. שנתיים מאוחר יותר צירפו השניים את אפריקה ישראל לבעלות בחברה. כיום מתפעלת החברה כ-125 תחנות ברחבי הארץ, ו-41 חנויות נוחות תחם השם "סופר אלונית".



מנהלי אלון דור ראו את הפוטנציאל הגלום בשילוב בין קמעונאות מזון ובין רשת תחנות הדלק. אלון דור הקדימה את מתחריה הוותיקים, והיתה הראשונה לשלב בין תחנות תדלוק ובין מרכזים מסחריים קטנים, באמצעות סופר אלונית. בתפעול מרכזים מסחריים אלו בחרה אלון דור לשלב ידיים עם השופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, אשר מפעילה את סופר אלונית באמצעות זיכיון. רכישת רבוע כחול מהווה רכישה אסטרטגית עבור אלון, אשר צפויה לשלב בין פעילות חנויות הנוחות הקיימת שלה ובין פעילות רבוע כחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully