וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת ההקלות של ערוץ 10 נדחתה; המלצה לקיים מחדש מכרז לזכייני ערוץ 2

הדר חורש

7.4.2003 / 21:04

צוות המנכ"לים, שערך את השימוע לערוץ 10, מעריך כי המכרז יפגע באופק התכנוני של זכייני ערוץ 2 ויקנה לערוץ 10 יתרון עסקי שעשוי לאפשר לו לשרוד



צוות המנכ"לים העוסק בהצלת ערוץ 10 דוחה את בקשות הערוץ להקלות וממליץ לקיים בשנה הבאה מכרז מחודש על ערוץ 2. ההמלצה סותרת את המדיניות שאומצה בעבר על ידי משרד התקשורת, שנועדה להשאיר את הערוץ לפחות בידי שניים מהזכיינים הקיימים לתקופה בלתי מוגבלת. ההמלצה התקבלה בלחץ אנשי משרד האוצר ומשרד המשפטים, התומכים בעקביות בקיום המכרז.



להערכת הצוות, יפגע המכרז באופק התכנוני של זכייני הערוץ ויקנה לערוץ 10 יתרון עסקי שעשוי לאפשר לו לשרוד. עם זאת, דחתה הוועדה את עיקרי הבקשות שהגישו זכייני ערוץ 10 להפחתה של כ-50% בחובת ההשקעה, ולא ברור אם זכייני הערוץ, ישראל 10, ימשיכו להפעיל אותו נוכח ההחלטה המסתמנת.



המלצות הצוות יוגשו לוועדת השרים לענייני חקיקה שתתכנס ביום ד'. בצוות חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, ומנכ"ל הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, מוטי שקלאר.



הצוות שמע במהלך יום ראשון את עמדותיהם של מרבית המעורבים בשוק הטלוויזיה המסחרית, ובהם זכייני ערוץ 2, זכייני ערוץ 10, מועצת הכבלים והלוויין, פרסומאים מפיקים וארגוני יוצרים. עמדת מוסדות הפיקוח וההסדרה של שוק התקשורת היתה כי אין להעניק לערוץ 10 את ההקלות שהוא מבקש, ומשמעותן הורדת תקציב ההשקעה שלו במשדרים ב-50%.



היום הודיעה הוועדה כי היא מציעה לוועדת השרים לענייני חקיקה לבחור בין הותרת מצב הרגולציה של הערוצים ללא שינוי, לבין הצעה שתשלב מכרז מחודש על ערוץ 2 שיתקיים בשנה הבאה, עם הקלות "במידת מה" בתנאי הרגולציה והשוואת התנאים לשני הערוצים המסחריים וקביעת סכום השקעה להפקות מקור. הסכום ייקבע כאחוז מסוים מההכנסות או סכום קבוע, הגבוה מבין השניים.



ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס ביום ד'. בראש הוועדה עומד שר המשפטים, יוסף לפיד, וחבריה הם השרים בנימין נתניהו, מאיר שטרית, אפי איתם ואביגדור ליברמן. לדיון בערוצים המסחריים יצורפו גם השרים לימור לבנת, אברהם פורז וזבולון אורלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully