וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ההצלחות של בעלות הברית משכו את השווקים לעליות מרשימות; פאריס עלתה ב-3.4%

רונן סרברניק

7.4.2003 / 21:24

מינכן רה עלתה ב-8.8% והשלימה עלייה של 33% מתחילת החודש; קבוצת ING עלתה ב-11%; פיליפס עלתה ב-9.4%



עליות השערים החדות שאיפיינו את רוב שעות המסחר באירופה התמתנו לקראת הסגירה, אך עדיין סיימו המדדים בעליות שערים מרשימות. שרשרת ההצלחות הצבאיות של בעלות הברית בעיראק הובילה את שוקי ההון מעלה בעקבות ציפיות לסיום מהיר של המערכה. מדד ה-FTSE 100 בבורסת לונדון עלה ב-3.2%; ה-DAX בפרנקפורט עלה ב-4.2%; וה-CAC בפאריס נסגר בעלייה של 3.4%.



דיווחים כי ארה"ב תפסה שלושה מהארמונות הנשיאותיים בבגדאד, לאחר שכוחותיה פילסו דרך לתוך העיר, הזניקו את השווקים. מטוס אמריקאי נחת הבוקר בשדה התעופה של בגדאד, לראשונה מאז נתפס השדה על ידי כוחות אמריקאיים. המשקיעים מקווים כי ההתקדמות מבשרת על קיצה הקרב של המלחמה.



נתוני מקרו: עלייה מפתיעה של 0.3% נרשמה בתפוקת הייצור בבריטניה בפברואר לעומת ינואר. אנליסטים חזו כי התפוקה תרד ב-0.3%.



מניות הטכנולוגיה, הטלקום והפיננסים הובילו את העליות בשוק. דויטשה טלקום עלתה ב-5.6%; אריקסון זינקה ב-8.3%; יצרנית השבבים אינפיניון עלתה ב-5.9%; פיליפס נסקה ב-9.4% ו-ST ב-4%.
מניית חברת הביטוח מינכן רה עלתה ב-8.8% והשלימה עלייה של 33% מתחילת החודש; קבוצת ING עלתה ב-11% לאחר שבנק ההשקעות ג'יי. פי. מורגן השאיר את המלצתו ה"פרית" למניה; אליאנץ עלתה גם היא ב-11% ואאגון ופורטיס התחזקו ב-9.7% כל אחת.



מניות הרכב, חברות התעופה והנפט התקדמו אף הן כלפי מעלה. חברות הנפט הבינ"ל עשויות לקבל תפקיד נכבד בשוק הנפט של עיראק אם יודח הרודן סדאם חוסיין. BP עלתה ב-1.1%; רפסול עלתה ב-2.2% וטוטאל פינה ב-3%.



חברות התעופה עלו על רקע ציפיות כי סיום המלחמה יביא התאוששות לעסקיהן הדועכים. לופטהנזה עלתה ב-7.8%; אייר פראנס ב-7.1% ואיבריה ב-7.6%.



פיאט עלתה ב-0.2% לאחר שמכרה את חטיבת האווירונאוטיקה שלה, פיאטאוויו, לידי קבוצת קרלייל תמורת 1.7 מיליארד דולר וסכום לא ידוע של חובות.



מניית חברת התרופות רושה עלתה ב-2.7% לקראת פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה ביום חמישי; מתחרתה אוונטיס הפכה מגמה ונסגרה בירידה של 7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully