וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו מתיו ברונפמן?

רונן סרברניק

7.4.2003 / 21:56



מתיו ברונפמן, בן 43, בנו של אדגר ואחיו הצעיר של אדגר הבן, אינו מוכר כדמות מפתח בעסקיו של הפלג המשפחתי, אך אין ספק כי כסף רב זרם לכיסו הפרטי מעושרה של משפחתו.

משפחת ברונפמן הקנדית עשתה את הונה בתקופת היובש בארה"ב, באמצעות הברחת אלכוהול מקנדה לארה"ב. עד לפני כשלוש שנים היא שלטה בקונצרן המשקאות החריפים והמדיה סיגראם, המשווק את מותג הוויסקי שיבס ריגל ובעל רוב מניות השליטה בענקית המדיה יוניברסל.



אחיו הבוגר של מתיו, אדגר הבן, עשה לא מעט לצמצום ההון המשפחתי ועל כן זכה להיות נוכח ברשימת "המנהלים הגרועים ביותר" של 2002, שהרכיב המגזין "ביזנס וויק".



בשנת 2000 מכר אדגר הבן את סיגראם לויוונדי בתמורה ל-6% ממניות ויוונדי. מנכ"לה של ויוונדי, ז'אן-מרי מסייה, הוביל אותה לפשיטת רגל בשל אסטרטגיה של רכישות אגרסיוויות ומימונן באמצעות חוב. כיום, כשלוש שנים לאחר עסקת סיגראם-ויוונדי, שווי ההשקעה של משפחת ברונפמן נפל מ-7 מיליארד דולר ל-800 מיליון דולר בלבד.



אביו של מתיו, אדגר ברונפמן, מכהן כיו"ר הקונגרס היהודי העולמי, בעוד דודו צ'ארלס מכהן כיו"ר קבוצת כור.



כיום מכהן מתיו ברונפמן כחבר דירקטוריון קרן ACI קפיטול, קרן פרטית אשר עוסקת ברכישות ובניהולם של עסקים בינוניים בגודלם במבחר רחב של תחומים בצפון אמריקה. הקרן קיימת מזה כ-50 שנה ומנהלת את הונם של כ-70 מוסדות ומשפחות בצפון אמריקה. ברונפמן מכהן כחבר דירקטוריון במספר חברות אשר מנוהלות ע"י הקרן, בהן Tweeter Home Entertainment Group, Earnest Partners, Palace Candles Inc., Bizbash.Com, Visionic, The Canadian Center for Architecture, ו-P.E.N.C.I.L.



בין השנים 1995-2000 כיהן מתיו כיו"ר ומנכ"ל חברת Candle Acquisitions Company, חברה אשר עוסקת בייצור ושיווק של נרות. בשנים 1994-1999 כיהן מתיו כיו"ר ומנכ"ל חברת סטרלינג סלולר הולדינגס, חברת טלפון סלולרית פרטית. לפני כן הוא הועסק בבנק ההשקעות גולדמן סאקס ובקבוצת קדילאק פיירוויו.



מתיו ברונפמן קיבל את תואר ה-MBA מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת הארווארד ואת תואר ה-BA מוויליאמס קולג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully