וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים מתחיל בקיצוצים: יפטר עובדים רבים ויבצע קיצוצי שכר בפרקליטות ובסנגוריה הציבורית

אמיר הלמר

7.4.2003 / 21:53

מנכ"ל המשרד הודיע לראש לשכת עוה"ד כי שכר הסניגורים הממונים יופחת ב-10%; הלשכה תערוך מחר כינוס חירום



משרד המשפטים מתחיל ליישם את דרישות משרד האוצר לקיצוץ מאסיווי בתקציבו. בסוף השבוע שלח מנכ"ל המשרד, אהרון אברמוביץ, מכתב אל ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, בנוגע לקיצוץ בשכרם של עורכי הדין החיצוניים המועסקים ע"י הסנגוריה הציבורית והסיוע המשפטי.



במכתב מציין אברמוביץ כי על פי התוכנית הכלכלית עליה החליטה הממשלה נדרש משרד המשפטים, בין היתר, לבצע קיצוץ בסך של כ-10% מתקציב הקניות ו-50% מתקציב ההדרכה. אברמוביץ מוסיף כי על פי התוכנית הופחתו 15% מהקצאת השעות הנוספות לעובדי המשרד וכי בכוונת המשרד לפטר עובדים רבים ולקצץ בשכרם של עובדי המדינה. ממשרד המשפטים נמסר כי תקציב המשרד טרם התוכנית הכלכלית עמד על 566 מיליון שקל. ככל הידוע, משרד המשפטים טרם קבע מה יהיה היקף הפיטורים.



במסגרת הקיצוץ המתקרב, מודיע אברמוביץ לכהן כי אין מנוס מקיצוץ נוסף של 10% בשכרם של עורכי הדין החיצוניים המועסקים ע"י הסנגוריה הציבורית והאגף לסיוע משפטי, שכן תשלומים אלו משולמים מתקציב הקניות של המשרד בו, כאמור, נדרש קיצוץ של 10%. יש לציין כי תקציב המשרד לשנת 2003 לצורך תשלום לסנגורים הציבוריים עומד על 43 מיליון שקל ויופחת בכ-4.3 מיליון שקל.



מכה נוספת שמנחית אברמוביץ על הסנגורים החיצוניים הינה כוונת המשרד לתקן את תקנות הסנגוריה הציבורית, כך ששכר טירחתם ישולם בתוך 90 יום מהיום האחרון בחודש בו הוגשה בקשתו של הסניגור לאישור שכר טירחה. הסיבה לשינוי, טוען אברמוביץ, הינה הקטנת העומס התקציבי בשנת 2003 והעברת חלק ממנו לתקציב 2004.



יש לזכור כי ההחלטה של משרד המשפטים לקצץ בשכרם של הסנגורים החיצוניים באה לאחר שבחודש יולי 2002, בעקבות מצבה הקשה של הסנגוריה הציבורית והיעדר תקציב מתאים, הוחלט על קיצוץ שכרם של הסנגורים החיצוניים ב-25% בממוצע והעברת חלק מהם למסלול עבודה ב"ריטיינר", כאשר כל סניגור יחויב ליטול על עצמו מספר תיקי סנגוריה בסכום קבוע.



אברמוביץ מציין במכתב כי המשרד בחר שלא לנקוט במהלכים אחרים, כמו הקטנת היקף הזכאות לשירותי סנגוריה, וזאת מפני במשרד סבורים ש"דווקא בתקופה זו חשוב כי לא נפגע בציבור הזכאים".



במענה לפנייתו של אברמוביץ כותב לו כהן כי כל קיצוץ נוסף בשכרם של סניגורים החיצוניים יביא לפגיעה קשה באיכות הייצוג, ופגיעה חמורה בנאשמים ובחשודים מהשכבות החלשות הנעזרים בשירותי הסנגוריה. כהן אומר כי הלשכה לא תסכים לקיצוץ המוצע וכן לא לדחיית מועדי התשלום לסנגורים.



בעקבות תשובתו של כהן זימנה מחר הלשכה כינוס חירום של הסניגורים הציבוריים החיצוניים בנושא. עו"ד גבי שחר, ראש נציגות הסנגורים הציבוריים החיצוניים של מחוז תל אביב מרכז, אמר כי בכוונתו להביא מחר בכנס להחלטה להתחיל בעיצומים, כך שהסניגורים החיצוניים לא יתייצבו לביצוע תורנויות ולא יקבלו על עצמם תיקים חדשים לייצוג, אך ימשיכו לנהל את התיקים להם כבר מונו.



שחר הוסיף כי החלטת משרד המשפטים לקצץ 10% נוספים בתקציב תפגע באיכות הייצוג הקיים, שכן אין לעו"ד ממונה תמריץ להשקיע בתיק כאשר שכר טירחתו בגין כל ישיבה הולך ופוחת. לפי שחר, על משרד המשפטים לשקול אפשרות להוריד את היקף הזכאות של נאשמים ועצורים למינוי סניגור על פני הפחתה נוספת בשכרם של הסניגורים הממונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully