וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת מקסיקו החזירה לחיים מכרז להקמת כבישי אגרה בסך 2.1 מיליארד דולר

רונן סרברניק

4.4.2003 / 18:45

ממשלת מקסיקו הגיעה למסקנה כי הקמת כבישי אגרה תתרום ליצוא ממקסיקו אשר מסתכם ב-160 מיליארד דולר בשנה



ממשלת מקסיקו החזירה לחיים מכרז בסך 2.1 מיליארד דולר להקמה ולתפעול דרכי אגרה במקסיקו, מכרז אשר הוצא לראשונה בשנות ה-90 אך נכשל לאחר שהנהגים במקסיקו נמנעו מלהשתמש בכבישי האגרה.



ממשלת מקסיקו מציעה להשתתף בשליש מההוצאות של הקמת כבישי האגרה על מנת לשמור על אגרות נמוכות ולמשוך משקיעים דוגמת חברת בויוז'ה הצרפתית, גרופו דראגאדוס הספרדית ו-Empresas ICA Sociedad Controladora המקומית.



ממשלתו של הנשיא וינסנט פוקס מתחייבת שלא לחזור על אותן הטעויות אשר הובילו לסגירת כבישי האגרה בשנת 1997 לאחר שהנהגים המקסיקניים נמנעו מלהשתמש בהם. "משרד התחבורה אינו יכול להרשות לעצמו לחזור על אותן הטעויות", אמר המשנה לשר התשתיות המקסיקני, חורחה פרנאנדז, "הדבר יצור רושם איום ונורא בשוק".



הצורך בהקמת כבישי אגרה חדשים נובע מאיכות כבישים נמוכה מאוד ברוב מקסיקו וממספר מועט מאוד של כבישי אגרה פעילים, בעלי תעריפי נסיעה מופקעים. ממשלת מקסיקו הגיעה למסקנה כי הקמת כבישי אגרה תתרום ליצוא ממקסיקו אשר מסתכם ב-160 מיליארד דולר בשנה.



כמו כן, הודיעה הממשלה כי הכספים אשר יימסרו לטובת הקמת הכבישים ייחשבו כ"חובות אבודים" ועל כן לא תצפה הממשלה להחזיר לעצמה סכומים אלו, וכך יוכלו החברות המתפעלות את הכבישים לשמור על תעריפי נסיעה נמוכים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully