וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בממשל האמריקאי: סדאם ושני בניו נהרגו בהפצצה

שלמה שמיר

8.4.2003 / 10:01

ארבע פצצות במשקל טונה הוטלו לשכונה בבגדאד; 9 אזרחים נהרגו; חודשה הלחימה בארמון הנשיאותי שכבשה אתמול ארה"ב; רשת אל-ג'זירה דיווחה על 14 הרוגים





שר ההגנה של ארה"ב דונאלד רמספלד אישר אמש כי כוחות ארה"ב גילו בעיראק חומרים החשודים כאמצעי לחימה כימיים, אבל הדגיש שנעשו רק בדיקות ראשוניות, החומר עדיין לא זוהה בודאות. "אנו צריכים לקחת את הזמן כדי לבחון את הממצאים", אמר רמספלד בתדרוך בפנטגון והוסיף: "כמעט כל הדיווחים הראשונים שאנו מקבלים מתבררים בסוף כשגויים". מחר יילקחו החומרים לבדיקה.



החומר נמצא במחנה אימונים בעיר הינדיה, כ-100 ק"מ מדרום מערב לבגדאד. לדברי קצין היחידה הכימית, קולונל טים מאדרה, בדיקות ראשוניות של באתר הצביעו על נוכחותם של גז עצבים וגז חרדל. במחנה נמצאו גם חליפות הגנה מנשק כימי, ולהערכת מאדרה הוא שימש לאימון מתנדבים זרים לצבא עיראק.



שר ההגנה הכריז בתדרוך, כי נשיא עיראק סדאם חוסיין אינו מנהל עוד את רוב שטח המדינה, וכי המעגל סביבו הולך ונסגר. הוא אמר שעדיין מוקדם להכריז על ניצחון במלחמה, אבל הדגיש כי הניצחון אינו תלוי בשביית חוסיין. לדברי רמספלד, "בשלב שבו הוא לא יוכל יותר לשלוט בכל המדינה, המשטר בעיראק יוחלף למעשה". יו"ר המטות המשולבים, גנרל ריצ'ארד מאיירס, אמר בתדרוך בפנטגון כי כוח הטנקים של עיראק כמעט וחוסל, וכי בידי צבא עיראק נותרו רק כמה עשרות טנקים במצב פעולה. רמספלד העריך, כי הגנרל עלי חסן אל מג'יד, המכונה "עלי הכימאי", נהרג בהפצצות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully