וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו לא הגישה הדו"חות למפקח על הביטוח: איחור ראשון מסוגו בתולדות הפיקוח

שלומי שפר

8.4.2003 / 8:31

על חברת אליהו יוטל קנס מנהלי בגובה אלפי שקלים; גורמים בפיקוח על הביטוח רואים האיחור בחומרה רבה: מדובר בעבירה פלילית



חברת הביטוח אליהו שבבעלותו של שלמה אליהו, עדיין לא הגישה לפיקוח על הביטוח דו"חות כספיים ל-2002. החברה היתה אמורה לסיים את עריכת הדו"חות עד 31 במארס 2003 ולהגיש אותם לפיקוח על הביטוח במשרד האוצר. ואולם עד אתמול לא התקבלו הדו"חות.



לפיכך הוחלט בפיקוח על הביטוח להטיל קנס על חברת אליהו. אתמול אמרו בפיקוח הם רואים עניין זה בחומרה רבה, והוסיפו כי מדובר בעבירה פלילית. עוד ציינו כי זה המקרה הראשון הזכור להם שחברת ביטוח אינה מגישה דו"חות במועד. בפיקוח לא ידועה הסיבה לאיחור.



על חברת אליהו יוטל קנס מנהלי, המוגדר בסעיף 42 של חוק הפיקוח על הביטוח. לפי שעה גובהו כמה אלפי שקלים, ואולם ככל שתתאחר הגשת הדו"חות יגדל הסכום. אליהו אינה חברה ציבורית, ולכן אינה מחויבת בהגשת דו"חות לבורסה. עם זאת בדומה לבנקים, על חברות הביטוח לפרסם מאזן ודו"ח רווח והפסד בעיתונים. תגובתו של אליהו לידיעה לא התקבלה עד לסגירת הגיליון.



אליהו מחזיק ב-100% מחברת הביטוח אליהו באמצעות חברת אליהו אחזקות. חברות אלה מחזיקות 10% ממניות בנק לאומי. בחודשים האחרונים ירדה מניית לאומי בעשרות אחוזים והבנק נסחר אתמול לפי כ-56% מההון העצמי שלו. האחזקות שבידי חברת הביטוח אליהו נרשמות לפי שווי השוק של לאומי, ולכן גורמות לה להציג הפסדים כבדים.



כמו כן מחזיק אליהו ב-39.4% ממניות חברת הביטוח הפניקס . אליהו רכש את מרבית אחזקותיו בהפניקס ובלאומי באמצעות הלוואות בנקאיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully