וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-0.3%

גולן פרידנפלד

4.8.2003 / 17:06

רבוע כחול עלתה ב-5.4% בעקבות רכישתה ע"י קבוצת דור אלון-ברונפמן; אגיס הוסיפה כ-2% בעקבות ההסכם עם ג'ונסון אנד ג'ונסון; הכשרת היישוב עלתה ב-5.1%

יום המסחר בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות רבה מפתיחתו. בתחילת המסחר רשמו המדדים המובילים ירידות מתונות יחסית בשיעור של כחצי אחוז. שעתיים לאחר הפתיחה החריפו הירידות על רקע המגמה השלילית החדה שנרשמה בבורסות אירופה, ובשעות הצהריים המאוחרות עבר המעו"ף לעליות של כחצי אחוז. אולם עליות אלו לא החזיקו לאורך זמן, ובסופו של יום המסחר נרשמו ירידות בשיעור של כ-0.3%.

פעילים בשוק ציינו כי במידה שהתוכנית הכלכלית לא תאושר ובמידה ששביתת ההסתדרות אכן תצא אל הפועל, צפוי שוק המניות למחוק את מרבית עליות השערים שנרשמו בו בחודשיים האחרונים. מנגד, ציינו, במידה ששר האוצר יצליח להעביר את מרבית עקרונותיה של התוכנית, הרי שצפויות עליות שערים חדות לרוחב השוק תוך כניסה מאסיווית של גופים מוסדיים. עוד הוסיפו הפעילים כי התנודתיות היום מיוחסת לחשש המשקיעים מיישומה של השביתה מחר, שאמורה להשבית גם את המסחר בבורסה. משום כך, העדיפו חלק מהמשקיעים שלא להימצא במצב שבו לא יוכלו להגיב לאירועים בימים הקרובים ומכרו חלק מאחזקותיהם.

מדד המעו"ף רשם ירידה של 0.3% לרמה של 363.45 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.1% לרמה של 368.66נקודות ומדד התל-טק סיים את יום המסחר בעלייה של 0.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-270 מיליון שקל.

מניית רבוע כחול עלתה ב-5.4%, על רקע זכיית קבוצת דור אלון-ברונפמן במכרז לרכישת החזקות הקו אופ ברבוע תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההערכות הן כי עתה, לאחר שייכנס לנעלי הניהול דירקטוריון אקטיווי, ישופרו ביצועי הרשת, שנאלצת להתמודד עם המיתון הקשה והתחרות החריפה מול שופרסל. מניית רבוע נכסים עלתה בשיעור חד עוד יותר של 5.8%. מניית חברת שופרסל, מתחרתה של רבוע כחול, נהנתה אף היא מהמומנטום החיובי והוסיפה 3.9%.

מניות הבנקים ריכזו אף הן מחזורים ערים. לאחר שפתחו את המסחר בירידות שערים, עברו לעליות של מעל ל-1%, ולבסוף רשמו ירידות. מניית בנק הפועלים ירדה ב-0.8%, מניית בנק לאומי איבדה 0.7% מערכה ומניית בנק דיסקונט ירדה ב-1.3%.

מניית אגיס התחזקה ב-1.8%. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם במסגרתו העניקה לחברת Ortho Neutrogene, חברה בת של Johnson & Johnson, רישיון בלעדי לשימוש בזכויות על המופירוצין - שהיא פורמולציה מקורית שפותחה על ידי אגיס. בהתאם להסכמים תקבל אגיס מ-Ortho Neutrogene תשלום חד פעמי של 15 מיליון דולר, וכן תהיה זכאית לתמלוגים על המכירות הבינלאומיות של המוצר - לרבות תמלוגי מינימום מובטחים עד 2010. באגיס מעריכים כי תמלוגים אלו ינועו בין 3 ל-5 מיליון דולר לשנה עד 2010, והסכום אף עשוי להיות גבוה יותר -בכפוף למכירות המוצר.

מניית טבע ירדה בכ-0.1%, וריכזה מחזור של 23 מיליון שקל.

מניית נכסים ובניין טיפסה ב-0.7% במחזור של כרבע מיליון שקל. היום העריך בנק הפועלים כי תקן 16 של המוסד לתקינה חשבונאית עשוי לחשוף לחברה ערך של מאות מיליוני שקלים בשווי הקרקעות שברשותה. תקן 16 עוסק במדידת שווי נדל"ן להשקעה שברשות החברות, ויאפשר להן לשערך כלפי מעלה את נכסי הנדל"ן שברשותן - על פי השווי ההוגן של הקרקעות בשוק. מכיוון שהקרקעות של נכסים ובניין נרכשו לפני שנים רבות, הן רשומות בערכים נמוכים ופוטנציאל הרווח מהן בגין התקן גבוה מאוד. בבנק הותירו את ההמלצה למניה על "החזק".

מניית גבעות עולם סיימה את היום ללא שינוי לאחר שכבר זינקה ב-11% במהלך המסחר. החברה הודיעה היום כי החליטה לבצע מבחני הפקה בקידוח מגד 4, וכי רק לאחר מבחני ההפקה יידעו בחברה אם שדה הקידוח הוא מסחרי.

מניית הכשרת הישוב עלתה ב-5.1% במחזור חריג של כמיליון שקל. העלייה במניה מיוחסת לשתי עסקות שבוצעו בין שני גופים מוסדיים בשוק - עסקות שהביאו למחזור של 1.2 מיליון שקל במניה.

בשוק איגרות החוב נרשמה היום מגמה מעורבת במקביל ליציבות שנרשמה בשער הדולר. איגרות החוב הארוכות מסוג שחר נסחרו בירידות של כ-0.6% והן מגלמות תשואות של 9.78%. באיגרות החוב השקליות מסוג גילון נרשמו עליות בשיעור של 0.1%. במקביל נרשמה עלייה של 0.1% במק"מ לשנה (314) והוא מגלם תשואה של 8.28%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully