וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה קלות ל-4.647 שקלים

אמיר טייג

8.4.2003 / 18:30

היורו היציג עלה ב-0.89% ל-4.96 שקלים; אקסלנס: לא מתרגשים מהדיווחים על מות סדאם; השביתה צפויה למנוע את מרבית המסחר במט"ח ובבורסה


לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות נבלמה המגמת התחזקות השקל היום כאשר הדולר היציג רשם עלייה קלה של 0.07% ונקבע ברמה של 4.647 שקלים. היורו גם הוא רשם עלייה של 0.89% לרמה של 4.96 שקלים. יש לציין כי אתמול רשם המטבע האירופי ירידה חדה של 1.7%.

בימים האחרונים נחלש הדולר עד לרמה הנוכחית על רקע הידיעות האופטימיות שזרמו מעיראק, ולפיהן כוחות הקואליציה לא נתקלים בהתנגדות בכניסתם לבגדאד. בנוסף, נחלש הדולר בשל הירידות החדות שנרשמו ביורו בשוקי העולם. מאז נאום בוש לפני כשבועיים איבד הדולר כ-3.5% מערכו.

בחדר העסקות של אקסלנס מציינים כי המסחר רגוע יחסית כאשר הגורם המרכזי הוא החשש מהשבתת המשק מחר, שצפויה לכלול גם את הבנקים הגדולים. אם חדרי העסקות של הבנקים ישבתו, לא יתקיים מרבית המסחר בשקל-דולר ובמניות בבורסה ובמצב כזה אף אחד לא מעוניין להיכנס לפוזיציה, כך מעריכים באקסלנס.

באקסלנס לא מתרגשים מהדיווחים בארה"ב כי סדאם חוסיין ובניו נהרגו. בחברה מציינים כי סדאם כבר "נהרג" יותר משלוש פעמים, ועד שלא יימצאו הוכחות חותכות לידיעה, הם ימשיכו להיות ספקניים לגבי נכונותה.

אתמול העריך סוחר בכיר בחדר עסקות של בנק גדול כי עד חג הפסח צפויה תקופה שקטה יחסית, אשר תתאפיין ביציבות בדולר ובמחזורים נמוכים. להערכתו, ברמה של 4.65 שקלים לדולר יתעוררו רוכשי דולרים רבים, אך הוא לא צופה כי רמה זו תהווה נקודת תפנית. להערכתו, ללא התפתחויות מהותיות בעיראק עשוי הדולר, לאחר תקופת התייצבות על רמה של 4.65 שקלים, להמשיך ולהידרדר מטה לרמה של 4.62 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully