וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט מערכות ואירואסטרו האמריקאית חתמו על הסכם לפיתוח משותף של מערכות ורכיבים ללוויינים קטנים

גולן פרידנפלד

8.4.2003 / 10:53

בעקבות ההסכם תרכוש אלביט מערכות אחזקות מיעוט באירואסטרו, אם כי בחברה סירבו לומר באיזה אחוז מדובר; שיתוף הפעולה אמור לפתח מיקרו לוויינים הנושאים מערכות אלקטרו-אופטיות



חברת אלביט מערכות וחברת אירואסטרו האמריקאית חתמו על הסכם לפיתוח משותף של מערכות ורכיבים ללוויינים קטנים. בעקבות ההסכם תרכוש אלביט מערכות אחזקות מיעוט בחברת אירואסטרו.



שיתוף הפעולה בין החברות, להערכת אלביט מערכות, יאפשר שילוב של יכולות החברות תוך מתן מענה יעיל לצורכי הלקוחות בשוק הלוויינים הקטנים. ד"ר דוד סטוויצקי, המדען הראשי של אלביט מערכות, אמר כי שיתוף הפעולה בין אלביט מערכות ואירואסטרו יאפשר מתן פיתרון משולב המתבסס על מגוון היכולות של שתי החברות, במיוחד בתחום האלקטרו-אופטי. בנוסף, סטוויצקי העריך שהמערכת המשולבת שתפותח תהיה בעלת ביצועים, אמינות ומחיר טובים יותר בהשוואה לפתרונות אחרים הקיימים היום בשוק.



חברת אירואסטרו, המעסיקה כ-10 עובדים, עוסקת כאמור בתחום הלוויינים הקטנים - ופיתחה יישומים חדשים בשוק זה לתחומי תצפית המחקר, התקשורת והאסטרו-פיסיקה. באותה תקופה פיתחה אל-אופ יכולות טכנולוגיות בתחום המערכות האלקטרו-אופטיות ליישומי חישה מרחוק, שמבחינת גודלן ומשקלן מתאימות ביותר וניתנות ליישום בלוויינים קטנים בקטגוריה של 100 ק"ג ומטה. מחברת אלביט מערכות נמסר ששיתוף הפעולה כבר פועל, וכי המערכות שיפותחו יהיו מיועדות בעיקר לשוק האזרחי ופחות לשוק הצבאי. המערכות שייוצרו על ידי החברות יכללו למעשה מיקרו לוויינים הנושאים מערכות אלקטרו-אופטיות, ושניתן לעשות בהם שימוש לצורכי חקלאות, גיאולוגיה, איכות סביבה ועוד.



אלביט מערכות סיימה את שנת 2002 עם רווח של כ-45.1 מיליון דולר - גידול של 10.5% לעומת שנת 2001. הכנסותיה של החברה בשנת 2002 צמחו בכ-8.2%, לרמה של 827.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי של אלביט מערכות בשנת 2002 הסתכם בכ-57.7 מיליון דולר, ומשקף גידול של 7.5% לעומת הרווח התפעולי בשנת 2001. הרווח התפעולי היווה בשנת 2002 כ-7% מסך המכירות, בדומה לשיעור זה בשנת 2001.



צבר ההזמנות של החברה גדל אף הוא, ועומד על 1.68 מיליארד דולר - לעומת צבר של 1.56 מיליארד דולר בסוף 2001. 62% מצבר ההזמנות מיוחסים להזמנות מחוץ לישראל, וכ-79% מצבר ההזמנות של החברה מיועדים לשנים 2003 ו-2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully