וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ס: הסכמי ההקמה של החממות יושלמו עד אמצע מאי

אורה קורן

8.4.2003 / 11:27

כך אמרה אתמול מנהלת פרויקט החממות במשרד התמ"ס, רינה פרידור, בפגישה בה השתתפו המדען הראשי בתמ"ס ומנכ"לי קרנות



הסכמי ההקמה של החממות הביוטכנולוגיות הנדונים בין משרד התמ"ס לקבוצת האחים עופר יושלמו עד אמצע מאי 2003 - כך אמרה אתמול מנהלת פרויקט החממות במשרד התמ"ס, רינה פרידור. פגישה בעניין זה התקיימה אתמול בהשתתפות המדען הראשי במשרד התמ"ס, אלי אופר, פרידור, מנכ"ל קרן יוזמה מקבוצת האחים עופר, יגאל ארליך, ומנכ"ל ג'נזיים ישראל, זאב זליג. ג'נזיים שותפה עם האחים עופר בהפעלת החממה הביוטכנולוגית.



בעקבות הפגישה אמר זליג כי המגעים המתמשכים גרמו באחרונה לג'נזיים לשקול מחדש את מיקום השקעותיה בישראל בסדר העדיפויות העולמי שלה. ואולם להערכתו, בעקבות ההחלטה לקבוע מועד להשלמת הסכם ההקמה לא תיפגע נכונותה של ג'נזיים האמריקאית לבצע השקעות בישראל בעדיפות גבוהה.



הסעיפים שנותרו שנויים במחלוקת הם, בין השאר, דרישתה של ג'נזיים לקבל אישור להוציא מישראל ידע שיפותח במשותף בחממה הביוטכנולוגית; הוסכם כי חוק המו"פ שיתוקן בסוגיה זו, יחול גם על חברות החממה.



כמו כן ביקשו היזמים העברת תשלומים גדולה יותר בשלבים הראשונים של הפרויקטים ושחרור התניית המימון הממשלתי בהחלטות על קיצוצי התקציב של משרד התמ"ס. בתום הפגישה העריכו פרידור וזליג כי החממה הביוטכנולוגית של האחים עופר תוקם כמתוכנן.



קבוצת האחים זיסאפל שזכתה במכרז להקמת החממה השנייה, הבהירה בעבר לתמ"ס כי תחתום על אותו הסכם שעליו תחתום קבוצת האחים עופר. עם זאת לא ברור אם קבוצת זיסאפל עדיין מעוניינת בהקמת החממה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully