וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות עולם תבצע מבחני הפקה בקידוח מגד 4

אילן מוסנאים

8.4.2003 / 11:36

בעקבות פיענוח ראשוני של הלוגים החשמליים וחלקי הליבות מהקידוח; ההחלטה על מסחריות הקידוח תתקבל לאחר המבחנים

יומיים אחרי גיוס הזכויות, מודיעה הבוקר שותפות גבעות עולם למשקיעים כי החליטה לבצע מבחני הפקה בקידוח מגד 4 בעומקים של 4,320- 4,680 מטר. ההחלטה התקבלה בעקבות קבלת תוצאות הפיענוח הראשוני של הלוגים החשמליים וחלקי הליבות מחברת CoreLab האמריקאית.

השותפות, בדיווח מעורפל, מדווחת כי אותרו על ידי השותף הכללי מספר מקטעים בעלי נקבוביות ומוליכות טובים בתצורת המוהילה (השכבה בה מתבצע הקידוח) בעומק שבין 4,320 מטר ל-4,860 מטר. מקטעים נקבוביים אלו, מראים רמה גבוהה של רוויה בנפט.

השותפות מוסיפה כי אושרה על ידי CoreLab, הרוויה בנפט ב-3 מתוך 4 הליבות אשר נמצאו כבעלות נקבוביות נמוכה, עובדה שמצביעה על כך שבתצורת המוהילה רמה גבוה של רוויה בגז ונפט. החברה מוסיפה כי מתוך נתוני הרוויה בכל 4 הליבות, ניתן גם להסיק ולהצביע על רמה גבוהה בהן של נפט קל ואו גז קונדנסט. פעילים בתחום הנפט מציינים כי עדכון זה מדאיג במידה מסוימת, שכן הנתונים על הרוויה והימצאות הנפט בשכבות כבר נמסרו על ידי השותפות בעבר ואילו הדיווח על הנקבוביות הנמוכה משמעותו שהחברה תתקשה להפיק את הנפט מהשכבות מהן הוצאו הליבות לעיל.

גבעות עולם מציינת כי מבחני ההפקה יתקיימו בשיתוף על יועצים מארה"ב ולאחר שהציוד המיוחד הנדרש לביצוע ההפקה יגיע לארץ. יחד עם זאת, בגבעות מבקשים להבהיר כי השותף הכללי יקבע את עמדתו ביחס לשאלת המסחרית של קידוח מגד 4 ומשמעותו במסגרת הכללית של שדה הנפט "מגד", ששני קידוחים קודמים שבוצעו בו - מגד 2 ומגד 3 - ננטשו על ידי גבעות, רק לאחר בחינת התוצאות של מבחני ההפקה במגד 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully