וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגיס תקבל מג'ונסון אנד ג'ונסון כ-15 מיליון דולר תמורת הזכויות לשימוש במופיריצין

אילן מוסנאים

8.4.2003 / 9:30

הידיעה פורסמה ב-TheMarker לפני כחודש; חברה בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם לאגיס בנוסף תמלוגים שנתיים של 3-5 מ' ד'; התרופה מיועדת לטיפול בזיהומי עור * ארקין מתכנן הנפקת אגיס בנאסד"ק אם תרוויח 20 מ' ד' ב-2003



חברת אגיס חתמה על הסכם בו העניקה לחברת Ortho Neutrogene שהינה חברה בת של חברת Johnson& Johnson, רישיון לזכויות בלעדיות לשימוש בזכויות על המופירוצין, שהינה פורמולציה המקורית שפותחה על ידי אגיס.



כפי שדווח בלעדית ב-TheMarker לפני מספר שבועות, מוסרת היום אגיס כי בהתאם להסכמים היא תקבל מ-Ortho Neutrogene, תשלום חד פעמי של 15 מיליון דולר, וכן תהיה זכאית לתמלוגים על המכירות הבינלאומיות של המוצר, לרבות תמלוגי מינימום מובטחים עד 2010. באגיס מעריכים כי תמלוגים אלו ינוע בין 3 ל-5 מיליון דולר לשנה עד 2010 והסכום אף עשוי להיות גבוה יותר, בכפוף למכירות המוצר.



אגיס קיבלה בדצמבר את אישור ה-FDA לשיווק התרופה שמיועדת לטיפול בזיהומי עור. המופירוצין, תתחרה בתרופה מקורית של חברת גלקסו סמית קליין בינלאומית שהיקף המכירות שלה ב-4 הרבעונים האחרונים מוערך בכ-70 מיליון דולר.



2002 היתה שנת מפנה עבור אגיס, לאחר שהמפעל של קליי פארק בארה"ב, עבר את ביקורת ה-FDA, והחברה קיבלה מספר אישורים לשיווק מוצרים חדשים.



החברה הציגה ברבעון הרביעי של 2002 רווח של כ-14.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2001. בשנת 2002 כולה הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-63 מיליון שקל - שיפור של 179% לעומת שנת 2001. השיפור נרשם למרות שהפעילות המקומית של החברה (הן בתחום הרפואי ובמיוחד בתחום הצריכה) סבלו מהמיתון ומתחרות חריפה. הכנסות החברה בסיכום השנה צמחו בכ-13% לרמה של 1.41 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully