וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות גרונאו להפחתת תעריפי בזק לא ישפיעו על תנאי מיזוג הכבלים והחובה בהשקעה בטלפוניה

ערן גבאי

8.4.2003 / 13:27

החברה הממוזגת מחויבת להשקיע בטלפוניה סכום שלא יפחת מ-350 מ' ש', מהם כ-105 מ' ש' עד סוף השנה; פתרון אפשרי עשוי להיות שימוש בסלולר על גבי תשתית הכבלים



המלצות ועדת גרונאו, שהפחיתה את תעריפי בזק בכ-5.55% בממוצע ואת תעריף השיחות בכ-23% בממוצע, לא צפויות להשפיע או לשנות את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בכל הקשור להשקעת חברת הכבלים הממוזגת בשירותי טלפוניה.



שטרום צפוי לאשר מחדש את מיזוג הכבלים ב-22 באפריל, וברשות להגבלים עסקיים טרם התגבשה החלטה אם יש לשנות במשהו את תנאי המיזוג שאושרו על ידי שטרום לפני שנה.



שטרום כבר הודיע בעבר כי הוא אינו מתכוון לפטור את חברת הכבלים הממוזגת מהחובה לספק שירותי טלפוניה, אך בזמנו הוא טען כי יסכים לבחון הקלות. ב-22 באפריל תמלא שנה למתן האישור למיזוג הכבלים, שניתן באותו יום בו עברה תבל לפעול תחת צו הקפאת הליכים.



חברות הכבלים מבקשות, למעשה, מאז אישור המיזוג להקל בתנאי פרישת רשת הטלפוניה בכבלים. על פי קביעת שטרום, החברה הממוזגת תחויב להתחיל באספקת שירותי טלפוניה נייחים לציבור בישראל בתוך שנתיים, קרי עד אפריל 2004, בפרישה גיאוגרפית רחבה ונקבעו מדרגות פרישה ושירות ברורות שעל החברה לעמוד בהן. אחת המדרגות העיקריות היא החובה בפרישה ארצית מלאה שנתיים מיום תחילת הענקת השירות באזור הראשון.



על פי התנאים שקבע שטרום בשנה שעברה, חברת התשתית הממוזגת מחויבת להשקיע בהיערכות למתן שירותי טלפוניה סכום שלא יפחת מ-350 מיליון שקל. עד סוף 2003 אמורה להשקיע החברה הממוזגת כ-105 מיליון שקל, ב-2004 תשקיע סכום נוסף של כ-140 מיליון שקל וב-2005 תושקע היתרה של כ-105 מיליון שקל.



על פי ההערכות, יישום המלצות דו"ח גרונאו עשוי להשפיע על תוכניות חברות הכבלים להקים רשת טלפון פנים ארצית. שחיקת מחירי בזק עשויה להקשות על כניסת מתחרים חדשים לתחום התקשורת הפנים ארצית, וחברות הכבלים, שההתחייבות הוטלה עליהן מראש בניגוד לרצונן, עשויות לעשות שימוש בהמלצות גרונאו בטענה שכדאיות ההשקעה בטלפוניה נפגעה עוד יותר.



הורדת תעריפי השיחות בבזק מקטינה, לכאורה, את הסיכוי שחברות הכבלים יוכלו להיכנס להשקעות באספקת שירות הטלפוניה הפנים ארצית. מנגד, קיימת הטענה כי גם אם תעריפי בזק לא היו מופחתים, הרי שהחברה, עם פתיחת השוק לתחרות, היתה מתחרה בכבלים תוך כדי שחיקת תעריפים.



הפתרון שעשוי להסתמן להשקעה של הכבלים בטלפוניה יכול לבוא דווקא מטכנולוגיה של הסטארט אפ PassOver שמאפשר שימוש בטלפון הסלולרי בבית הלקוח באמצעות תשתית כבלים. שטרום התבטא באחרונה בעניין זה וטען כי הניסוי שמקיימת PassOver "יכול להוות התקדמות משמעותית שתשפר את יכולת האיתור של המנוי ותיצור מודל תחרותי חדש ומעניין". עם זאת, בינתיים עדיין לא הוכחה כדאיות הפתרון של PassOver מבחינה טכנולוגית וכלכלית, ונדמה שעוד רחוק היום ליישום מוצלח שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully