וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנס צורפה למכרז דור 3 של פרטנר

ערן גבאי

8.4.2003 / 15:05

התבקשה להגיש הצעת מחיר לציוד התשתית; במכרז, שפורסם באוקטובר 2002, משתתפות גם נוקיה, אריקסון ו-NEC; רשת דור 3 לא צפויה לקום בארץ לפני 2005

סימנס צורפה למכרז להקמת תשתית דור 3 של פרטנר , והתבקשה להגיש הצעת מחיר והצעה טכנולוגית לציוד התשתית - כך נודע ל-TheMarker. פרטנר פירסמה את ההזמנה לקבלת הצעות מחיר לציוד תשתית דור 3 מנוקיה, מאריקסון ומ-NEC היפאנית, כבר באוקטובר 2002.

פרטנר עשויה ליהנות מיתרון על פני מתחרותיה בכל הקשור להיערכות החברה להקמת תשתית דור 3 ופיתוח תכנים ואפליקציות ייחודיים, וזאת כתוצאה מההסכם לשיתוף פעולה שלה עם החברה האם - האצ'יסון.

ההסכם של פרטנר עם האצ'יסון, המחזיקה בכ-42.7% ממניות פרטנר, בתחום הוצאות הרכש והפיתוח של טכנולוגיה ויישומים צפוי להוזיל משמעותית את ההשקעה של פרטנר בכניסה לדור 3, בהשוואה לזו של מתחרותיה - סלקום ופלאפון.

הכוונה המקורית של פרטנר היתה לנסות ולהשלים את מכרז דור 3 במהלך המחצית הראשונה של 2003. כיום ההערכות בקרב גורמים בענף הן שספק אם המכרז יסתיים השנה. מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן, הצהיר בעבר שפרטנר תהיה הראשונה להשיק שירותי דור 3 בארץ.

סלקום הודיעה על כוונתה לקיים מכרז דור 3, אך הקפיאה את המהלך וטרם פירסמה בקשה להצעת הצעות מחיר. סלקום הצהירה במהלך 2002, שתשיק שירותי דור 3 בטכנולוגיית UMTS באופן מסחרי במחצית השנייה של שנת 2004. עם זאת, כיום ההערכות הן שרשת דור 3 לא תוקם בארץ ב-2004 - וששירותים ראשוניים לא יוצעו למנויים לפני אמצע 2005.

חברות הסלולר, באמצעות עו"ד אלי זוהר, צפויות להגיש בתוך ימים לממונה על ההגבלים העסקיים -דרור שטרום, את הבקשה והנימוקים שלהן לשיתוף פעולה בהקמת אתרי הסלולר, ולאיחוד בין אתרי החברות בפרישת הדור השלישי.

סימנס, שהחזיקה בארץ עד לפני מספר חודשים גוף ייצוגי בלבד, החליטה להגדיר את ישראל כשוק יעד אסטרטגי - ובימים אלה מוקמת אופרציה גדולה יותר של סימנס בארץ, שתתחרה במכרזי תשתית ובשוק מכשירי הקצה.

סימנס מתחרה כיום בארץ במספר מכרזי תשתית, והיא בתהליך של קליטת עובדים חדשים. בשוק מכשירי הקצה פועלת סימנס באמצעות המפיץ קומיוטק, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה. מדו"חות קומיוטק עולה שהרווח הגולמי ממכירת מכשירי הסלולר של סימנס בארץ ב-2002 הסתכם ב-8.66 מיליון שקל, שהם 18% ממחזור המכירות - 47.6 מיליון שקל.

קומיוטק מפיצה את מכשירי סימנס לרשתות סלקום ופרטנר, והחלה בפעילותה באפריל 2002. כ-78% מהיקף מכירת מכשירי סימנס ב-2002 היה לסלקום, וכ-22% לפרטנר. קומיוטק החלה בפעילות בשוק מכשירי הקצה כששוק הסלולר היה כבר רווי, וכשמספר השחקנים בשוק המפיצים גדל לכ-8 שחקנים. כיום מספר המנויים החדשים שמגייסות החברות גדל בקצבים נמוכים משמעותית מבעבר, ויקשה על סימנס לחזק את נתח השוק שלה בארץ.

סימנס העולמית הגדילה בשנה האחרונה את נתח השוק שלה בתחום התשתיות לטלפונים הסלולריים, ועלתה בו למקום השלישי - והן בתחום מכשירי הקצה כשרשמה את הצמיחה הגדולה ביותר בנתח השוק, שהוא הרביעי בגודלו. אתמול חתמה סימנס על הסכם להקמת רשת UMTS, ה-20 במספר, עם המפעילה הסלולרית האוסטרית tele.ring.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully