וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות במחירי הנפט הגולמי בעקבות כוונת אופ"ק להקטין את התפוקה

רונן סרברניק

8.4.2003 / 22:05

החוזים למאי על הנפט בבורסת הסחורות של ניו יורק עולים ל-28.05 דולר; שילובן של חברות הנפט הזרות בעיראק יסייע לירידה במחירי הנפט



מחיר הנפט הגולמי רושם עלייה קלה, של כ-0.3% בשל כוונת אופ"ק להקטין את התפוקה כדי למנוע צניחת מחירים. מנגד חותרות תחת מחירי הנפט הערכות כי הנצחון הצפוי של ארה"ב בעיראק יביא לחידוש האספקה ממנה. החוזים למאי נסחרים ב-28.05 דולר, לאחר שהבוקר נסוגו ל-27.31 דולר לחבית, והשלימו ירידה של 30% משיא שרשם בסוף פברואר.



כניסתם של כוחות הברית לבירת עיראק, בגדאד, וכיבושם של שניים מארמונותיו של סדאם חוסיין הובילו להערכות כי המלחמה תסתיים תוך שבועות ספורים. חידוש אספקת הנפט מעיראק, תוך שילובן של חברות הנפט הבינ"ל בקידוח והפקה, עורר את הנפילה במחיר הנפט ביומיים האחרונים. לאופטימיות בנוגע לתוצאות המלחמה הובילו גם דיווחים של רשת NBC על הערכות כי סדאם חוסיין ושני בניו נהרגו.



ארגון אופ"ק הודיע אתמול כי יתכנס ב-24 באפריל כדי לדון בקיצוץ המכסות. יצואניות הנפט חוששות כי שוק האנרגיה העולמי עומד בפני הצפה, וכתוצאה מכך צפויים מחירי הנפט לקרוס. בחודשים האחרונים סבל השוק מחששות קשים ממחסור בנפט, בשל שביתת עובדי הנפט בוונצואלה, איום המלחמה בעיראק, ולאחרונה גם מלחמת אזרחים בניגריה.



תפוקת הנפט בוונצואלה שבה לרמה נורמטיווית של 3.1 מיליון חביות ביום, לאחר סיום השביתה, כך אמר אתמול נשיא חברת הנפט פטרולאוס דה ונצואלה, עלי רודריגז. בעבר היה רודריגז מזכ"ל אופ"ק. בניגריה מתחדשת לאיטה הפקת הנפט.



ב-27 בפברואר זינק מחיר הנפט הגולמי ל-40 דולר לחבית, שיא של 12 שנים. עליית מחירי הנפט תרמה נכבדות להאטה הכלכלית הקשה בעולם בשנתיים האחרונות, שכן האנרגיה עדיין מהווה תשומה גדולה בפעילותן של תעשיות רבות ושל משקי בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully