וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות פרוסיד, ורטקס, שלום, ויטלייף וחברה בינלאומית נוספת ינהלו את חממת הטכניון - בשיתוף עם הטכניון

צורי דאר

8.4.2003 / 17:21

החממה, שהקימה למעלה מ-56 חברות, נמצאת כיום בהפרטה; הוכרזה על ידי התמ"ס בשנת 2002 כחממה המצטיינת בישראל בפעם השלישית



קרנות ההון סיכון פרוסיד, ורטקס ישראל, שלום, ויטלייף וחברה בינלאומית נוספת, מסרו היום כי יתחילו בתוך מספר חודשים לנהל את חממת הטכניון, שהיתה בבעלותו המלאה של הטכניון, ונמצאת כיום בתהליך הפרטה. הסכם הניהול כפוף לאישור המדען הראשי הצפוי להתקבל בתקופה הקרובה.



עוד נמסר כי הטכניון יישאר שותף פעיל בחממה, והוא מחויב בכל הקשור ליזמים ולטכנולוגיות הצומחות בטכניון.



חממת הטכניון הוקמה בשנת 1991, ומנוהלת על ידי זוהר גנדלר, אשר ימשיך בתפקידו כמנכ"ל החממה גם לאחר אישור ההפרטה. חממת הטכניון הקימה למעלה מ-56 חברות בעיקר בתחומי מדעי החיים והציוד הרפואי.



בשנת 2002 הוכרזה בפעם השלישית כחממה המצטיינת בישראל, על ידי משרד התעשיה והמסחר בישראל. כמו כן, הוכרזה גם חברת מזור רובוטיקה, שיצאה מחממת הטכניון, כחברה המצטיינת לשנת 2002. מזור מפתחת רובוט זעיר המיועד להשתלב בחדר הניתוח העתידי, ולשפר את יכולת הדיוק והנגישות של המנתח. על המשקיעות של בחברה נמנות שלום ופרוסיד. לאחרונה עברה החממה מנשר למיקומה החדש במת"ם, חיפה.



ערן דודזון, מנכ"ל קרן פרוסיד, אמר כי "בכוונתנו להמשיך להפעיל את החממה במתכונתה הנוכחית והיא תנוהל כקרן הון סיכון, במטרה להביא לשוק את היזמים והמנהלים הטובים ביותר. השותפים בניהול החממה יבצעו השקעות סיד במסגרת החממה ויקימו חברות חדשות. אני מאמין כי השקעות הסיד אשר מבוצעות בתקופה זו הן הטובות ביותר, מאחר שהתעשייה צברה ידע וניסיון שניתן לממשו כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully