וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד הפרקליטים הודיע לפרקליטת המדינה: ממחר שביתה

אמיר הלמר

8.4.2003 / 18:43

הפרקליטים לא יופיעו לדיונים מלבד בתיקי פשיעה חמורים בהם הנאשמים במעצר; יו"ר הוועד: הניסיון לפגוע בהסכמי שכר בחקיקה - פגיעה בדמוקרטיה



ועד הפרקליטים מצטרף למאבק ההסתדרות כנגד התוכנית הכלכלית של האוצר. היום הודיע הוועד, שבראשו עומדת עו"ד ליאורה חביליו מפרקליטות מחוז ירושלים, לפרקליטת המדינה עדנה ארבל כי בכוונתו להצטרף לשביתה הכללית במשק, וכי החל ממחר לא יופיעו הפרקליטים, המייצגים את המדינה, לדיונים בתיקים השונים, הן הפליליים והן האזרחיים, מלבד בתיקי פשע חמורים בהם הנאשמים מצויים במעצר.



פרקליטת המדינה פנתה בעקבות הודעת הוועד להנהלות ולנשיאי בתי המשפט, הודיעה על כוונת הפרקליטים לשבות וביקשה להיערך בהתאם. הנהלת בתי המשפט טרם הורתה לשופטים כיצד לפעול בתיקים בהם אמורים להתייצב פרקליטים, שכן עפ"י החוק רשאים השופטים לדחות או למחוק תביעות בגין אי הופעת צד לדיונים, ואף לזכות נאשמים.



ככל הנראה תוציא הנהלת בתי המשפט הנחיה כי דיונים בהם אמורים להתייצב אנשי הפרקליטות, יידחו. יש לזכור כי גם מזכירויות בתי המשפט ישבתו באופן מלא החל ממחר, דבר שיקשה על עבודת השופטים שאינם שובתים.



הצטרפות אנשי הפרקליטות לשביתה הכללית אינה עניין של מה בכך, שכן בעבר לא נהגו הפרקליטים לשבות עם המשק. "מדובר בתקדים", אמרה היום חביליו, "והסיבה שאנו מצטרפים לשביתה ומאחדים שורות עם ההסתדרות, היא שאנו רואים בחומרה רבה את ניסיון האוצר לפגוע בהסכמי העבודה הקיימים ובהסדרי הפנסיה באמצעות חקיקה. זו פגיעה בדמוקרטיה, וכפרקליטים איננו יכולים לעמוד מנגד".



כאמור, על פי תוכנית האוצר אמור משרד המשפטים לבצע קיצוץ נרחב בתקציבו, שעומד כיום על 566 מיליון שקל. בין השאר מתוכננים פיטורים של כ-250 איש וקיצוץ בשכרם של כל עובדי המדינה במשרד בהתאם למדרגות שנקבעו ע"י משרד האוצר. גם מרכיב השעות הנוספות יקוצץ ב-15%.



במסגרת הקיצוץ הודיע מנכ"ל משרד המשפטים לסניגורים הציבוריים החיצוניים כי בכוונתו לקצץ משכרם 10%, וזאת בנוסף לקיצוץ שכרם בכ-20% לפני כשנתיים. היום קיימו הסניגורים החיצוניים כנס חירום בלשכת עורכי הדין, כאשר ראש הנציגות של הסניגורים, עו"ד גבי שחר, מתכוון לגבש החלטה לפיה גם הסניגורים הציבוריים החיצוניים יחלו בעיצומים ולא יקבלו לידיהם תיקים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully