וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תעשיות מלח: לאחר מכירת 1.93% ממניות הפועלים לגנדן נבצע מימון מחדש של האשראי שנלקח מבנק לאומי

אלי דניאל

8.4.2003 / 20:28

הכרעת היועמ"ש באשר להסכם המינהל צפויה להינתן בקרוב; מתוך הלוואות הגישור נותר חוב פתוח של כ-60 מיליון שקל



"מיזוג פעילות המלח שלנו עם זו של מפעלי ים המלח לא התבצע משום שהממונה על ההגבלים העסקיים לא רצה לאשר את התוכנית. אנחנו חושבים שהוא עשה שגיאה ושהתנאים למיזוג, התקיימו", כך מסר היום מנכ"ל תעשיות מלח , נדב שחר, במסיבת עיתונאים מיוחדת אותה כינסה החברה במפעלה שבאילת, לרגל הקמתה של בריכת איוד חדשה. בהקשר זה הוסיף שחר כי "העקרונות הכלכליים עליהם בנוי המיזוג - שרירים וקיימים, ועל כן, בטווח הארוך אני משוכנע שהמיזוג יתבצע".



בהתייחסו לפוטנציאל הנדל"ני הטמון בקרקעות של החברה שבאילת, אמר שחר כי "יש לנו כ-600 דונם באזור בתי המלון של אילת, והם מגבילים את התפתחות העיר. הכוונה שלנו היא לשנות ייעוד של חלק מהקרקעות ולנצלן, ומי שיזם את השינוי הזה הוא מינהל מקרקעי ישראל עמו חתמנו בשנת 1996 על הסכם העקרונות. ההסכם הזה הועבר ליועץ המשפטי לממשלה, והוא צריך לומר את דברו. אנו מעריכים שהכרעתו תינתן בקרוב, ושההסכם הסופי עם המינהל ייחתם בתקופה הקרובה".



בהתייחסו לאפשרות שהיועמ"ש יורה על ביטולו של הסכם העקרונות עם המינהל, אמר שחר כי "אם ההסכם לא ייחתם, אנחנו נפעל לשינוי הייעוד של הקרקעות בעצמנו". לדבריו, "אנחנו בפירוש מעוניינים לפתח את הקרקעות. אם ניתן יהיה לבנות תחנת דלק בפינת אזור מסחר, אני לא רואה בעיה עם זה".



שחר נמנע מלמסור פרטים מדויקים על שוויים של המקרקעין, מלבד ציון העובדה שערכם נאמד ב"עשרות מיליוני דולרים". בהתייחסו לדרישת בנק לאומי כי החברות הבנות של תעשיות מלח ישעבדו לטובת הבנק נכסי נדל"ן שבבעלותן, אמר שחר כי "העניין טרם הושלם, ואנחנו נמצאים בתהליך של שעבוד קרקעות של החברות הבנות".



במהלך חודש אוקטובר האחרון נדרשה החברה לפרוע את הלוואות הגישור אותן היא נטלה מבנק לאומי. לדברי שחר, "החברה פרעה חלק מהחוב, וכרגע נותר חוב פתוח של כ-60 מיליון שקל בגין הלוואות הגישור. כנגד זה, שועבדו לבנק מניות כור שבידינו (כ-370 אלף מניות - א.ד), ופירעון היתרה יתבצע באמצעות מניות אלה ובאמצעות תזרים המזומנים החיובי אותו מייצרת פעילותנו התעשייתית". שחר הוסיף כי "להערכתנו, יתרת הלוואות הגישור תיפרע לפני השלמת 'עסקת אלרן'. בכל מקרה, אנחנו לא לקחנו הלוואת גישור חדשה".



בנוגע למניות כור, אמר שחר כי "ברבעון הרביעי רשמנו הפסד של כ-4 מיליון שקל בגין ירידת ערכן של מניות כור, אם כי העליות שהמניה רשמה מאז תחילת השנה מחקו הפסד זה. את המניות שבידינו נוכל למכור כחבילה אחת או לשיעורין. בינתיים, אף אחד לא פנה אלינו בנוגע לרכישת מניות כור שבידינו".



בהתייחסו לביצועיו של בנק הפועלים אמר שחר כי "בנק הפועלים הוא נכס מצוין. אם הבנק יעמוד ברווחיות וביחס הלימות ההון, ובפרמטרים שקבע המפקח על הבנקים, אני מעריך שהוא יחלק דיווידנד".



כזכור, במסגרת "עסקת אלרן" עתידה תעשיות מלח למכור לגנדן 1.93% מהון המניות של בנק הפועלים, כאשר התמורה ממכירה זו תסתכם בטווח של 53-60 מיליון דולר. לדברי שחר, "לאחר מכירת המניות לגנדן, אנחנו נבצע Re-Financing (מימון מחדש) ארוך טווח של האשראי שנלקח מבנק לאומי אותו אנחנו אמורים לפרוע בסוף שנת 2004". בהקשר זה מסר דני דנקנר, יו"ר דירקטוריון החברה, כי "אנחנו אמורים לפרוע בשנתיים הקרובות כשליש לערך מהאשראי שניטל מבנק לאומי. חלק מההחזר תלוי בדיווידנדים, כאשר העסקה עם גנדן תתרום אף היא עשרות מיליוני דולרים".



על האפשרות שמשקיעים חדשים אמר דנקנר כי "כבר מזמן חשבנו להכניס משקיע, אבל העיתוי הנוכחי (המצב הכלכלי ומצב שוק ההון - א.ד) לא מתאים לזה. זו גם הסיבה שלא מכרנו את מניות כור".



באשר לאפשרות כי במסגרת עסקת אלרן תעביר תעשיות מלח את מניות בנק הפועלים שבידה לידיים אחרות, אמר דנקנר כי "תעשיות מלח תמשיך להחזיק במניות בנק הפועלים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully