וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה זמני משהה פיצויים בסך 3 מיליארד דולר לחובת פיליפ מוריס

סוכנויות הידיעות

8.4.2003 / 20:30

הצו התקף ל-10 ימים, ניתן בעקבות טענת יצרנית הסיגריות כי מדינת אילינוי ויתרה על זכותה לפיצויים בעקבות הסדר עם הרשויות בארה"ב מ-1998



בית משפט באילינוי, ארה"ב, הוציא צו מניעה זמני אשר משהה את הביצוע של גזר הדין, במסגרתו נדרשת פיליפ מוריס USA לשלם פיצויי עונשין בסך שלושה מיליארד דולר.



גזר הדין נגד יצרנית הסיגריות, שהיא חברה בת של אלטריה, ניתן ב-28 במארס אחרי שפיליפ מוריס USA הונתה את לקוחותיה, כשגרמה למעשנים להאמין שסיגריות עליהן כתוב "לייט" (דל ניקוטין) מסוכנות פחות מסיגריות רגילות.



השופט ג'יימס הנרי הוציא את הצו, אשר תקף ל-10 ימים, בעקבות טענת החברה כי מדינת אילינוי ויתרה על זכותה לתבוע פיצויי עונשין מפיליפ מוריס אחרי שהחברה הגיעה בשנת 1998 להסדר עם הרשויות בארה"ב, לפיהן תשלם פיצויים של עשרות מיליארדי דולרים למדינות בארה"ב בשנים הבאות. ההסדר כלל את כל חברות הטבק הגדולות בארה"ב.



בגזר הדין בחודש שעבר הורה השופט ניקולס ביירון לפיליפ מוריס USA לשלם פיצויים בסך 10.1 מיליארד דולר, כולל 7.1 מיליארד דולר פיצויי נזיקין לתובעים, ושלושה מיליארד דולר פיצויי עונשין למדינת אילינוי.



פיליפ מוריס אף ביקשה מהשופט ביירון להפחית את סכום הערבות שהחברה נדרשת להפקיד כדי שתוכל לערער על גזר הדין מ-12 מיליארד דולר ל-1.2 מיליארד דולר, או לכל היותר 1.5 מיליארד דולר. נציגיה המשפטיים של פיליפ מוריס אמרו כי אינם יכולים להפקיד ערבות כזו במזומן, ואין בנמצא שטר ערבות בגובה כזה אותו יכולה החברה לרכוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully